V McDonald's mal D. Hoffmann od júla 2015 na starosti divíziu rýchlo rastúcich trhov, ktorá zahŕňala Čínu, Rusko a Južnú Kóreu. Táto divízia vznikla podľa Wall Street Journal ako výsledok úsilia šéfa McDonald's Steva Easterbrooka reorganizovať firmu s cieľom dosahovať rast napriek silnejúcej konkurencii.
Koncom augusta pritom McDonald's prišiel aj o kľúčového architekta transformácie, prezidenta McDonald's U. S. Mika Andresa. Autor koncepcie raňajkového menu po celý deň sa podľa Chicago Tribune rozhodol odísť ku koncu tohto roka.
Analytici aj investori so znepokojením prijali odchody takýchto kľúčových ľudí v čase, keď sa fastfoodová jednotka snaží zabodovať ako „moderná, progresívna hamburgerová firma.“ Práve M. Andres prišiel s nápadom ponúkať raňajkové menu po celý deň, čo malo na tržby firmy pozitívny efekt.
Na kľúčovom americkom trhu však McDonald's zaznamenal v druhom štvrťroku tohto roka rast tržieb len o 1,8 percenta, zatiaľ čo analytici očakávali rast na úrovni 3,2 percenta.
Šéfovi McDonald’s Stevovi Easterbrookovi sa nedarí udržať dôležitých ľudí ani vysoké tržby Zdroj: SITA / AP
Zaplatí stovky miliónov?
Aby toho nebolo málo, po afére s daňovými úľavami pre Apple v Írsku, sa Európska komisia rozhodla zintenzívniť vyšetrovanie údajných daňových dohôd Luxemburska s McDonald's.
Podľa nedávnych informácií fastfoodový reťazec tak bude zrejme musieť spätne doplatiť tejto krajine, kde má európsku centrálu, daň vo výške 500 miliónov dolárov.
Zmeny v menu
McDonald's chce v súčasnosti najmä zabojovať o mladých zákazníkov, ale aj tých starších, ktorí sa odvrátili smerom k iným reťazcom a reštauráciám sľubujúcim čerstvejšie a zdravšie jedlá. V utorok firma oznámila dlhoočakávané zmeny v ich raňajkovom menu ponúkanom po celý deň.
Podľa Business Insider sa tak na americkom trhu do celodennej raňajkovej ponuky dostane sendvič McGriffin s logom firmy na vrchnej vrstve, ako aj McMuffin a biscuit sendvič, ktoré predtým neponúkali v rámci spomenutej ponuky naraz.
McDonald's musí s konkurenciou tvrdo bojovať aj v Japonsku. Miestni obyvatelia majú navyše radi nezvyčajné chute a tak v týchto dňoch do svojej ponuky fastfoodfová svetová jednotka zaradila tekvicovo-čokoládové hranolčeky. Nie sú to hranolčeky z tekvice, sú klasické, len preliate sladkou tekvicovou omáčkou a polevou z tmavej čokolády. Čokoládovú polevu si už Japonci na hranolčekoch za ostatné mesiace obľúbili.
McDonald's in Japan is selling Pumpkin Chocolate French fries. They're regular fries with sweet pumpkin sauce and chocolate drizzled on top pic.twitter.com/hBnxmb3Yjr
— 93-5 The Move (@935TheMoveTO) 22. septembra 2016
Na európskom kontinente McDonald's zaujal novým typom prevádzky, ktorá nepredáva hamburgery ani hranolčeky a zvonku vyzerá ako luxusná kaviareň. Pred pár dňami ju pod hlavičkou McCafé otvorili na parížskej ulici Rue Rambuteau neďaleko Le Centre Pompidou. Podľa denníka Le Figaro si tu zákazníci môžu dopriať bagle, polievky či sendviče a k dispozícii majú 30 miest na sedenie.