McDonald's si podľa webu Business Insider začína uvedomovať, že nemôže považovať svoj klasický sortiment produktov, hamburgery a hranolky, za ťahúňa, ktorý dovlečie reťazec do vysokých čísiel. Za novú voľbu, ktorá má priniesť spoločnosť na výslnie, má byť raňajkové menu, s kávou McCafé v prvej línii.
Reťazec chce staviť na stratégiu, keď ľudia prichádzajúci po kávu uprednostnia skôr pečivo alebo podobné položky, ktoré sa hodia k raňajkám a ku káve. Úmysel rozšíriť svoj podiel na raňajkovom trhu je spôsob, akým chce podnik inovovať a zachovať si tak dominantné postavenie.
Úhlavnými nepriateľmi McDonald's v tomto prípade teda nebudú Burger King ani Wendy, ale predovšetkým Dunkin' Donuts a Starbucks, ktorí ponúkajú viaceré raňajkové možnosti.
Dunkin' Donuts, hoci pôvodne predávajúci nezdravené vysmážané šišky s dierou, sa začal zameriavať na zdravšie rýchle občerstvenie pre zákazníkov zo strednej vrstvy. V posledných rokoch zaznamenal neustály rast a určitú časť pripisujú práve novému zameraniu.
Pobočky Starbucksu sa zas často nachádzajú na miestach, kde k ním majú prístup ľudia s vyššími príjmami a oproti Dunkin' Donuts lákajú bohatších zákazníkov. Riaditeľ spoločnosti Starbucks raz vyhlásil, že nemusí mať kvôli Dunkin' Donuts nepokojný spánok.
Ako uvádza bussinesinsider.com, McDonald's v súčasnosti vedie aj v raňajkovom biznise, ale je veľmi pravdepodobné, že Starbucks alebo Dunkin' Donuts budú so svojím potenciálom ukrajovať fastfoodovému gigantovi podiely na trhu.