Americká sieť rýchleho občerstvenia McDonald's vykázala v 1. štvrťroku pokles zisku. Napriek tomu prekonala odhady analytikov, ktorí jej predpovedali slabšie výsledky, pretože niektoré jej reštaurácie sú zatvorené pre pandémiu nového koronavírusu.
Ľudia sa správajú inak
Čistý zisk McDonald's sa za tri mesiace do konca marca 2020 znížil na 1,11 miliardy dolárov (1,02 miliardy eur), čo predstavuje 1,47 dolára na akciu. Reťazec uviedol, že jeho predaj zasiahlo zatvorenie reštaurácií, obmedzenie prevádzky a dramatické zmeny v správaní spotrebiteľov.
Približne 75 percent reštaurácií McDonald's je však stále otvorených a ponúka cez okienko predaj vodičom alebo vyzdvihnutie objednávky. V USA je 99 percent reštaurácií otvorených, v niektorých prípadoch však s obmedzenými ponukami a hodinami.
Aj v Číne sa už opäť otvorilo zhruba 99 percent prevádzok McDonald's, hoci dopyt klesol, pretože spotrebitelia sa úplne nevracajú k svojim zvyklostiam spred pandémie.
Jedlo ako zaváranina a večera v skleníku. Reštaurácie skúšajú počas pandémie všeličo
Okienková spása
Fast foodový koncept drive-through, teda objednanie a vyzdvihnutie jedla bez toho, aby zákazník musel vystúpiť z auta, z Ameriky úspešne importoval do Európy v podobe služby McDrive práve McDonald‘s. V ére sociálneho dištancu sa ukazuje, že tento koncept mnoho reštaurácií zachraňuje.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?