Niektoré franšízové reštaurácie sa však obávajú, že rozšírenie ponuky raňajkami im skomplikuje prevádzku a spomalí ich služby v čase, keď sa manažéri zaviazali zjednodušiť a zefektívniť ponuku reťazca.

Kvôli tomu firma uviedla, že regionálni prevádzkovatelia môžu obmedziť ponuku len na niektoré položky, podľa preferencií lokálnych zákazníkov.

Spoločnosť dúfa, že ponuka raňajok po celý deň by mohla prilákať v priemere do jednej reštaurácie týždenne 200 zákazníkov navyše. McDonald's má v USA viac ako 14-tisíc reštaurácií, napísala agentúra Reuters.

McDonald's prospieval dokonca aj v čase recesie, keď sa mu podarilo lákať na svoju lacnú ponuku za dolár. V posledných rokoch však bojuje s poklesom kvôli meniacim sa chuťovým prioritám zákazníkov a silnej konkurencii. Firma pripustila, že si časť problémov vytvorila sama kvôli komplikovanej ponuke a oneskorenej reakcii na zmeny preferencií zákazníkov.

V druhom štvrťroku klesol firme čistý zisk o 13 percent na 1,2 miliardy dolárov. Celkové príjmy sa znížili o desať percent na 6,5 ​​miliardy dolárov. Tržby v prevádzkach otvorených minimálne rok klesli o 0,7 percenta.