Najväčší reťazec rýchleho občerstvenia McDonald’s čakajú zrejme veľké zmeny. Prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Don Thompson pripustil v rozhovore pre americkú televíznu stanicu CNBC, že raňajkové menu budú podávať po celý deň a rozbehnú aj vernostný program a donáškovú službu.

Hneď viacero benefitov pre konzumentov má zlepšiť hospodárske výsledky reťazca, tie posledné zaostali za jeho očakávaniami. Konkrétny termín spustenia služieb zatiaľ nepadol, malo by sa tak však stať v "blízkej budúcnosti".

Raňajkové menu ponúka McDonald’s v USA do 11:00. Na Slovensku má oddelenú raňajkovú ponuku od zvyšnej, ktorej dominujú burgery, časom 10:30. D. Thompson spresnil, že vo firme uvažujú o dvoch možnostiach, ako predávať miešané vajíčka, McMuffiny či toasty aj po tomto čase. Buď ich zaradia do ponuky na celý deň, alebo aspoň predĺžia čas ich podávania. Reťazec má už v súčasnosti na jedálničku raňajkové menu po celý deň vo viacerých krajinách, teraz vyhodnocuje, ako by privítali túto zmenu aj ďalší konzumenti a či ňou oslovia masy predovšetkým v Spojených štátoch.

Ďalšou zamýšľanou zmenou je spustenie donáškovej služby na americkom trhu. Možnosť nechať si priniesť objednávku kuriérom už tiež funguje v niektorých iných krajinách, McDonald’s ju začal testovať aj vo vybraných amerických mestách.

Samotná firma priznáva, že službu ponúka "trochu neskoro" a nedokázala tak promptne zareagovať na narastajúci dopyt po odnášaní si jedla so sebou prostredníctvom McDrive. Konkurenčný Burger King už má totiž od začiatku minulého roka rozbehnutú donáškovú službu vo Washingtone, neskôr s ňou vstúpil aj na trh v Chicagu, Houstone, Los Angeles, Miami, New Yorku a v San Franciscu. McDonald’s sa bude podobne snažiť ponúknuť službu najprv v husto obývaných veľkomestách.

Ďalšou novinkou má byť spustenie vernostného programu pre stálych zákazníkov a mobilný platobný systém.

Zmeny sú súčasťou projektu na zvýšenie predajnosti, ktorý má pod palcom centrum inovácií firmy. K jeho vytvoreniu prichádza po minulotýždňovom zverejnení tržieb, ktoré zaostali za očakávaniami v Spojených štátoch, ako aj v Európe, keď klesli o viac ako jedno percento. Čistý zisk sa v prvom štvrťroku len nepatrne medziročne zvýšil na 1,27 miliardy dolárov.

McDonald’s sa chce predať donáškami i raňajkami po celý deň

Zdroj: SITA / AP

Ilustračné foto - SITA / AP