KMV za minulý rok očakávajú tržby osem miliárd českých korún (314,55 miliónov eur). Akvizíciou im tak vzrastú o polovicu a stanú sa najväčším dodávateľom minerálnej vody a nealkoholických nápojov v týchto troch štátoch.
Prevzatím pobočiek získajú tri firmy s asi 900 zamestnancami a dvoma výrobnými závodmi.
Najprv nakúpili v Bulharsku
Od PepsiCo prevezmú KMV výrobu nápojov Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton a Toma a distribúciu zemiakových lupienkov značky Lay's a Cheetos. Skupina KMV už distribuuje a vyrába nápoje značky PepsiCo v Bulharsku.
Slovenská pobočka PepsiCo predvlani znížila stratu z 33 miliónov na 8,7 milióna českých korún. Tržby jej medziročne vzrástli z 2,15 na 2,4 miliardy korún. Strata bola podľa firmy spôsobená zvýšením marketingových nákladov na podporu všetkých značiek.
Skupine KMV vlani podľa odhadov vzrástli tržby na osem miliárd korún, kým predvlani predstavovali 7,5 miliardy. Za prvých desať mesiacov minulého roka skupina zvýšila predaj vôd o 2,9 percenta.
Líder stredoeurópskeho trhu
U ochutených vôd napríklad značka Mattoni zvýšila predané objemy o 5,8 percenta. Celkové predaje skupine vzrástli za minuloročné tri štvrťroky medziročne o šesť percent.
Skupina KMV je najväčším výrobcom minerálnych a pramenitých vôd v strednej Európe. V Česku vyrába okrem tradičnej minerálnej vody Mattoni tiež pramenitú vodu Aquila a minerálne vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka.
Svoje produkty KMV vyváža do 20 krajín sveta. V zahraničí vlastní značky minerálnych vôd v Rakúsku, Maďarsku a na Ukrajine. Vo všetkých krajinách, kde KMV operuje, v súčasnosti zamestnáva približne 1500 zamestnancov.