Podľa najnovších štatistík technickej kontroly vozidiel na Slovensku sa stav áut jazdiacich po slovenských cestách zlepšuje. V súčasnej dobe totiž sitom staníc STK neprejde v priemere trinásť áut zo sto.
Áut bude stále málo a z čipovej krízy sa rodí už aj recesia v biznise s autami
Doteraz tomu ale tak nebolo. Ešte v roku 2018, kým neboli stanice pod prísnejším dohľadom, prechádzali technickou kontrolou takmer všetky preverované autá s výnimkou približne šiestich percent.
To teoreticky znamenalo, že pri porovnaní s inými štátmi EÚ, kde fungoval efektívnejší dohľad a tento podiel bol asi 20- až 27-percent, by sme mali mať jeden z najlepších vozových parkov v Európskej únii s autami v takmer perfektnom technickom stave.
Nový pohľad však najnovšie prináša hodnotenie spoločnosti Testek, ktorá pri detailnejšom pohľade na technický stav áut naznačila výraznú zmenu.
Sme zhruba priemerom
Na papieri boli na Slovensku najlepšie autá v únii, realita však bola celkom iná. Aj preto sa pred dvomi rokmi zvýšila kapacita dozorných orgánov nad stanicami kontroly.
Spoločnosť Testek ostatné dva roky zhromažďuje komplexné údaje za všetky stanice na Slovensku a podrobuje ich kontrole. „Korektne vykonaná technická kontrola je zárukou, že sú autá na cestách bezpečné a neškodia životnému prostrediu. Donedávna to na Slovensku podľa štatistík vyzeralo tak, že máme najlepší vozový park v EÚ. Čísla už ale nie sú také ružové a viac odzrkadľujú realitu,“ hovorí predseda predstavenstva Testeku Marián Rybianský.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?