Vyplýva to zo štvrtkového oznámenia firmy pre regulačné orgány. Aj tak však pôjde o najväčší vstup na burzu v USA za tri roky a investori jeho význam porovnávajú s primárnymi emisiami akcií prevádzkovateľov sociálnych sietí Facebook a Twitter.
Snap vo štvrtok oznámil, že svoje akcie predá investorom za 14 až 16 dolárov za kus. Analytici podľa agentúry AP čakali vyššiu cenovú úroveň, pretože v poslednom kole financovania firmy súkromnými investormi dosiahla hodnota akcie takmer 31 dolárov. Takáto cena by celú spoločnosť ohodnotila sumou vo výške asi 30 miliárd dolárov (28 miliárd eur).
Medzi investormi sa však podľa agentúry Reuters v poslednej dobe šíria obavy zo stále doposiaľ neovereného podnikateľského modelu firmy, spomaľovania rastu počtu užívateľov a z toho, že nad firmou si plánujú udržať príliš veľkú kontrolu jej zakladatelia. Investori rovnako stále nemajú jasno, či Snap bude ďalší Facebook, ktorý dokáže na svojej platforme veľmi dobre zarábať, alebo to bude skôr niečo ako Twitter, ktorému sa to naopak nedarí.
Rast počtu nových užívateľov ku koncu roka podľa údajov firmy viacmenej stagnoval a Snapchat mal v priemere 158 miliónov užívateľov denne. Podobnú službu ako Snapchat navyše nedávno zaviedol Instagram, ktorý patrí Facebooku. Snap ešte nevytvoril zisk a vlani sa jeho strata zvýšila na 515 miliónov dolárov (482 miliónov eur) z 373 miliónov dolárov (349 miliónov eur) v predchádzajúcom roku.
Snap má podľa dôverného dokumentu, ktorý získal Reuters, stanoviť konečnú primárnu cenu akcií 1. marca. Potom by mali jeho akcie vstúpiť na newyorskú burzu NYSE. Pôjde o najväčší vstup na verejný trh v USA od emisie akcií čínskeho internetového predajcu Alibaba Group v roku 2014 a najväčšiu primárnu emisiu technologickej firmy v USA od emisie Facebooku v roku 2012.
Snapchat odštartoval činnosť v roku 2012 ako aplikácia umožňujúca užívateľom posielať fotografie, ktoré po niekoľkých sekundách z prístroja zmiznú. Firma sa vlani na jeseň začala označovať za výrobcu fotoaparátov, predstavila slnečné okuliare so vstavaným fotoaparátom, ktorý je bezdrôtovo spojený so smartfónom, a premenovala sa na Snap Inc.