Svetové luxusné značky prechádzajú turbulentným obdobím. Trh zažíva výkyvy, ktoré boli v ostatných prinajmenšom piatich dekádach pre tento segment neznáme. Spomalenie čínskej ekonomiky, oslabenie kúpnej sily a demografické výzvy však už zasiahli mnohých významných hráčov na trhu.

Kým však viaceré populárne značky obchodných skupín ako LVMH či Kering zápasia so stagnáciou, poklesom tržieb a stratou klientely či predajných objemov, francúzska spoločnosť Hermès pokračuje v raste a drží si cenu akcií.

Čo odlišuje víťazov

V treťom štvrťroku 2024 Hermès dosiahol medziročný nárast tržieb o viac ako jedenásť percent, čo kontrastuje s poklesom o tri percentá u luxusného domu LVMH či prepadom o 16 percent u spoločnosti Kering.

V problémoch sa ocitli aj viaceré značky týchto skupín, keď napríklad Gucci už stratila štvrtinu príjmov. Hermès si však udržal svoju pozíciu, a to vďaka odlišnému obchodnému modelu a stratégii.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa