Na základe informácií z konca minulého týždňa zamestnanci Boeingu počas testovacieho letu zavádzali Federálny úrad pre letectvo (FAA) o bezpečnostnom systéme MCAS. Ten je spájaný s haváriou lietadiel 737 MAX indonézskych aerolínií Lion Air z októbra minulého roka a lietadla rovnakého typu spoločnosti Ethiopian Airlines z marca tohto roka.
Ako ukázala interná komunikácia dvoch zamestnancov Boeingu z roku 2016, systém MCAS sa počas testovania „choval nevyspytateľne“. Nové zistenia znamenajú pre Boeing ďalšie skomplikovanie už aj tak zložitej situácie.
Na začiatku pondelkového obchodovania klesla hodnota akcií Boeingu o dve percentá, čo je ďalší pokles k 18-percentnému poklesu hodnoty akcií od druhej tragickej havárie lietadla 737 MAX.
Boeing stále pokračuje s výrobou týchto lietadiel, aj keď miernejším tempom, podľa analytikov UBS a Credit Suisse je tu však stále vyššia pravdepodobnosť, že firma produkciu v dôsledku ďalšieho odkladu zastaví. Ako povedal analytik UBS Myles Walton, podľa analytikov banky rastie riziko, že certifikačný let sa v novembri neuskutoční. V takom prípade by k návratu 737 MAX do prevádzky do konca roka nedošlo.