Na pozadí meniaceho sa trhu elektromobilov zažíva trh s lítiom rovnako zásadné zmeny. Napriek viac ako trojštvrtinovému poklesu cien kovu v minulom roku analytici predpovedajú jeho ďalší pokles aj v tom aktuálnom.

Tento pokles je pripisovaný prebytku v produkcii, tlmeniu čínskeho dopytu aj neuspokojivým výsledkom na americkom trhu s elektromobilmi. Ak sa však neprejaví v samotných cenách elektrických automobilov, tak hrozí, že ekologická mobilita to môže mať spočítané.

Realita bolí

Spotrebiteľ je kráľ a akokoľvek nadnesene to vyznieva, všetko dianie okolo politiky za elektromobilitou je tomuto faktu podriadené. Pridlho sa totiž tvrdilo, že nové technológie batériových pohonov vozidiel budú nejaký čas drahé a že nemožno očakávať, že si elektrické vozidlo kúpi sto percent trhu.

Rovnako tak sa tvrdilo, že kým jednu batériovú technológiu nevystrieda iná, nikam sa v elektromobilite nepohneme. A nakoniec sa trh upokojoval tým, že už v najbližšej dekáde sa ceny batériových vozidiel vyrovnajú cenám tých so spaľovacími pohonmi. Pochopiteľne, oveľa jednoduchšie by bolo, ak by sa im dorovnávať vôbec nemuseli, takže sa pristúpilo aj k tomu, že sa klasické spaľováky vo výrobe rovno zakážu.

Súčasná politika Európskej únie však už tak trochu pripomína snahu tlačiť balón pod vodu. Nebude to fungovať. Avšak ak chce zoči voči agresívnej konkurencii Únia ešte niečo skúsiť, má na to takpovediac ideálne podmienky. Súčasné ceny lítia ako hlavného kovu pre výrobu batérií sú na trojročných minimách a ich ďalší pokles dáva ešte väčší priestor na manévre v cenotvorbe.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa