Svet influencerov je presýtený. Milióny tvorcov propagujú produkty na TikToku a Instagrame, no podľa tvorkyne obsahu Valerie Chapman, zostáva LinkedIn stále nevyužitým priestorom.
Tvrdí, že táto platforma môže byť rovnako zisková ako TikTok. Influenceri si tu môžu často oveľa lepšie budovať osobnú značku, predávať digitálne produkty a nadväzovať spolupráce so značkami.
Digitálni tvorcovia obsahu
V minulosti pracovala v oblasti reklamy a správy obsahu, no po dvoch výhadzovoch sa rozhodla sústrediť na sociálnu sieť LinkedIn. Skúsenosti mala už z predchádzajúceho zamestnania, kde jej odporúčali stať sa „LinkedIn lídrom“ na podporu predaja.
Po prepustení v roku 2023 sa naplno začala venovať tejto platforme. Dnes má viac ako 16-tisíc sledovateľov a jej príspevky dosahujú tisíce lajkov. „Pre mňa má LinkedIn rovnako dobrú, ak nie lepšiu infraštruktúru pre tvorcov ako TikTok,“ tvrdí pre magazín Fortune V. Chapman, ktorá dnes pôsobí ako nezávislá tvorkyňa obsahu a spoluzakladateľka kreatívnej agentúry.
„Nachádzame sa v ére tvorcov,“ dodáva a zdôrazňuje, že umelá inteligencia pomáha šíriť obsah medzi rôzne komunity. „Kým som sa neponorila do sveta LinkedIn, netušila som, ako solopodnikatelia využívajú svoje osobné značky na generovanie príjmov.“
Hoci osobnú značku možno budovať na akejkoľvek platforme, influenceri vnímajú LinkedIn ako špecifickú príležitosť. Môžu tak osloviť úzke odborné publikum. „LinkedIn je najvýkonnejšia platforma na speňaženie osobnej značky, no takmer nikto o tom nehovorí. Väčšina ľudí ho stále vníma len ako miesto na hľadanie práce,“ upozorňuje V. Chapman.
Nové nástroje sietí
LinkedIn na rozdiel od TikToku nevypláca tvorcom odmeny za zapojenie publika, no podľa influencerky existujú iné spôsoby speňaženia.
„Neexistuje tvorcovský fond, ale môžete zarábať predajom digitálnych produktov, ktoré vyvíjam aj ja. Môj hlavný príjem pochádza z partnerstiev so značkami, najmä technologickými.“ Videoobsah, ktorý LinkedIn nedávno zaviedol, ponúka tvorcom nové možnosti monetizácie.
Chapman si vybudovala klientelu vďaka priamemu oslovovaniu značiek, ktoré integruje do svojich videí, napríklad v sérii Gen Z Woman in Business. Tvorcovia môžu navyše vytvárať kurzy, workshopy či e-booky, ktoré im generujú pasívny príjem.
Keď sa klienti zaujímajú o spoluprácu, tvorcovia si môžu pýtať vyššie ceny. „Na LinkedIn môžete za partnerstvá účtovať viac ako na iných platformách, pretože vaši sledovatelia sú často profesionáli, CEO a zakladatelia firiem,“ vysvetľuje V. Chapman.
Tá dnes ako tvorkyňa obsahu generuje mesačne tržby na úrovni 10-tisíc dolárov. Priznáva, že trvalo tri až štyri mesiace, kým si vybudovala fungujúci model.
„Nebolo to tak, že by peniaze prišli hneď. Ale keď začnete oslovovať značky a budovať si publikum, môžete pomerne rýchlo uzavrieť prvé partnerstvá, ak sa tomu naozaj venujete,“ uzatvára.
Ďalšie dôležité správy
