„Štartujeme so zhruba stovkou vodičov s našou licenciou, do konca roka zapojíme ďalších 50 až 100 podľa dopytu a uvidíme,“ uviedol O. Krátky s tým, že firma nevylučuje rozšírenie pôsobnosti do ďalších slovenských miest.
Česká firma chcela pôvodne zapojiť do testovania niekoľko desiatok vodičov a do konca roka ich chcela mať stovku. Štart ostrej prevádzky sa jej tak vydaril lepšie, ako plánovala.
Liftago chce na Slovenku uspieť so svojim originálnym konceptom trhovisko, v rámci ktorého licencovaní taxikári majú možnosť pružne reagovať na dopyt rôznymi tarifami na taxametri. Na druhej strane sa zákazníkom, ktorí majú v mobile príslušnú aplikáciu, v danom mieste zobrazujú ponuky najbližších licencovaných vodičov taxíkov s cenami a hodnotením.
„Vodiči tak nejazdia neekonomické zákazky, nemajú žiadnu motiváciu podvádzať a kvalita a dostupnosť taxi sa tak udržiava na vyššej úrovni ako u dispečingových taxi s fixnými tarifami,“ uviedol O. Krátky.
V Prahe v súčasnosti Liftago zhromažďuje ponuku 500 až 600 vodičov s firemnou licenciou, čo je viac ako desať percent ich celkového počtu v hlavnom meste. Z toho tretina jazdí pre klasické dispečingy, tretina je samostatných a tretina príležitostných vodičov.
V Brne cez Liftago jazdí asi 30 vodičov a v Ostrave začala službu poskytovať desiatka vodičov.
V Bratislave si bude Liftago konkurovať s podobnou službou - slovenským Hopinom. Ďalšia služba Uber zas využíva vodičov bez licencie.