Zvýšenie platov sa týka zhruba deväťdesiatich percent z celkových viac ako 3 800 zamestnancov spoločnosti. Priemerný plat v Lidli na pozícii predavač/pokladník stúpol po úprave na 734 732 eur mesačne, čo je približne o dve pätiny viac než trhový priemer podľa portálu Platy.sk.
Z jednoduchého prepočtu vychádza, že radový zamestnanec Lidla si od októbrovej výplaty polepší o vyše 120 eur v hrubom.
„Platí u nás férová hra a sme orientovaní na výsledky. Zvýšenie (miezd) nie je kozmetické,“ povedal pred novinármi nový šéf Lidla Matúš Gála. Reťazec si môže dovoliť byť štedrý, patrí totiž k najlepšie zarábajúcim hráčom na trhu.
V ostatnom účtovnom roku do konca februára mu narástli tržby medziročne o necelú desatinu na 977 miliónov eur a v čistom zarobil 88,4 milióna eur, čo znamená nevšednú ziskovosť takmer desať percent.
Lidl má momentálne na Slovensku 124 prevádzok a tri logistické centrá. Najnovšie a zároveň najväčšie z nich otvoril na jar v Seredi. Celkovo v tomto roku vytvoril približne 250 nových pracovných miest. „Dlhodobo sa nám darí vytvárať nové pracovné miesta, a to aj bez ohľadu na expanziu,“ tvrdí M. Gála.
Reťazec sa snaží byť atraktívny aj pre nových zamestnancov. Okrem takmer štvrtinového nárastu nástupného platu pre človeka, ktorý začína na najnižšej pozícii na predajni alebo v sklade, motivuje k práci vo firme aj garantovaným a vopred známym nárastom mzdy každých dvanásť mesiacov počas prvých štyroch rokov.
Lidl je známy prepracovaným systémom zapracovania nových ľudí a osobitnú pozornosť venuje vedúcim predajní.
Významného zvýšenia platov sa tento rok dočkali aj bežní zamestnanci konkurenčného Tesca. Mzdy pracovníkov v obchodoch a distribučných centrách na neriadiacich pozíciach stúpli od júla o 6,7 až desať percent. Najviac dostali pridané nižšie pozície, napríklad predavači.
Tesco patrí k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Pracuje preň približne 10-tisíc ľudí a jeho ročné tržby presahujú 1,3 miliardy eur.
Za ostatný finančný rok sa prehuplo do čistého zisku vyše 90 miliónov eur z predchádzajúcej straty 44 miliónov eur. Výsledky však skresľujú jednorazové účtovné operácie súvisiace s preceňovaním majetku.
Ako sa darí najväčším obchodným reťazcom na Slovensku
Tržby | |||
(v miliónoch eur) | |||
2015 | 2014 | Zmena v percentách | |
Tesco | 1387,4 | 1338,1 | 3,68 |
Lidl | 977 | 890,3 | 9,74 |
Kaufland | 925 | 813 | 13,78 |
Billa | 472,5 | 459,7 | 2,78 |
Pozn.: Obchodný rok Tesca, Lidla a Kauflandu trvá od 1. marca do konca februára nasledujúceho roka | |||
PRAMEŇ: Register účtovných závierok |
Čistý zisk | |||
(v miliónoch eur) | |||
2015 | 2014 | Zmena v percentách | |
Tesco | 92,6 | -44,3 | - |
Lidl | 88,4 | 75 | 17,87 |
Kaufland | 40,2 | 34,4 | 16,86 |
Billa | 4,1 | 6,3 | -34,92 |
Pozn.: Obchodný rok Tesca, Lidla a Kauflandu trvá od 1. marca do konca februára nasledujúceho roka | |||
PRAMEŇ: Register účtovných závierok |
Ziskovosť tržieb | ||
(v percentách) | ||
2015 | 2014 | |
Tesco | 6,7 | -3,3 |
Lidl | 9 | 8,4 |
Kaufland | 4,3 | 4,2 |
Billa | 0,9 | 1,4 |
Pozn.: Obchodný rok Tesca, Lidla a Kauflandu trvá od 1. marca do konca februára nasledujúceho roka | ||
PRAMEŇ: TREND Analyses |