Vstup na slovenský trh s gastrolístkami reťazec zatiaľ nechystá. "Lidl Slovenská republika v  súčasnosti nad zavedením vlastných stravných lístkov neuvažuje," hovorí Zuzana Sobotová, CSR projektová manažérka spoločnosti.

Stravné lístky dostáva okolo 1,3 milióna Čechov, ktorí v nich ročne prejedia 15 miliárd českých korún (približne pol miliardy eur). Najväčšími poskytovateľmi gastrolístkov v Česku sú spoločnosti Sodexo, Edenred (Accor) a Le Cheque Déjeuner. Podľa portálu idnes.cz si na províziu účtujú 5,5 až 6 percent.

Lidl chce pre svoj produkt „Naše stravenka“ vybudovať čo najširšiu akceptačnú sieť reštaurácií, ktoré by tieto gastrolístky mohli prijímať. „Každej reštaurácii pritom budeme pri preplácaní stravných lístkov účtovať poplatok len 2,5 percenta. Táto suma platí pre všetkých prevádzkovateľov a všetky spôsoby preplácania bez rozdielu," povedal generálny riaditeľ Lidl ČR Pavel Stratil.

Cena najvýhodnejšieho gastrolístku pre zamestnancov i zamestnávateľov sa k tohtoročnému 1. januáru zvýšila o štyri koruny na 109 českých korún (4 eurá). Pri tejto hodnote stravovacieho kupónu si môže zamestnávateľ odpočítať na daniach najvyššiu sumu. Zamestnanec zároveň dostane najvyššiu hodnotu gastrolístku s najnižším doplatkom. Na začiatku roka to uviedla poradenská spoločnosť Tax Vision.

Podľa zákona môže zamestnávateľ uhradiť pracovníkovi maximálne 55 percent z ceny jedného stravného lístku. V ideálnom prípade si tak zamestnanec do hodnoty 109 korunového gastrolístka doplatí 45 percent, teda približne 49 korún (1,81 eur).