V poradí 129. slovenská predajňa Lidla otvorí brány 23. októbra a bude patriť k tým väčším v sieti nemeckého diskontu. Jej predajná plocha dosiahne približne tisícštyristo štvorcových metrov. Pôjde v poradí o ôsmu košickú pobočku reťazca. Viac ich má na Slovensku len v Bratislave, a to dvojnásobok.
„Prioritne sa snažíme o samostatne stojace predajne. Tam, kde sa však takáto možnosť neponúka a zároveň existuje dopyt zákazníkov, zvažujeme aj umiestnenie predajní do iných objektov,“ uvádza pre TREND.sk hovorca Lidla Tomáš Bezák.
Absolútna väčšina obchodov Lidl sídli v samostatne stojacich budovách. Výnimkou je zopár predajní, ako napríklad v Bratislave na Dunajskej a Škultétyho ulici alebo v priestoroch košickej železničnej stanice.
Nákupné centrá ťahajú
V Cassovii bude Lidl stáť kúsok od hypermarketu Carrefour, ktorý je podľa webovej stránky nákupného centra jeho najväčšou prevádzkou. Po zmenšení má predajnú plochu päťtisíc štvorcových metrov. Pred šiestimi rokmi časť priestoru prepustil dánskemu predajcovi nábytku a vybavenia domácnosti Jysk.
Supermarkety s potravinami sú súčasťou prakticky každého nákupného centra. Tieto lukratívne lokality v hlavnom meste „vychytávala“ v posledných rokoch najmä Billa, ktorá má predajňu napríklad v centrách Bory Mall, Eurovea či Central.
Zdroj: Ivan Fleischer
Naposledy Billa otvorila obchod v novom banskobystrickom nákupnom komplexe Terminal spojenom s autobusovou stanicou. V bratislavskom Avione má zasa onedlho otvárať predajňu Kaufland, ktorý na menšom priestore nahradí bývalú Hypernovu.
Lidl v uplynulom hospodárskom roku do konca februára zvýšil tržby medziročne o sedem percent na 1,04 miliardy eur a po prvý raz preskočil hranicu jednej miliardy eur. V roku 2017 otvoril zatiaľ dve nové predajne, začiatkom februára v Spišskej Novej Vsi a koncom septembra v Poprade. „Na konci kalendárneho roka budeme mať na Slovensku viac ako 129 predajní,“ avizuje bez ďalších podrobností T. Bezák.
Premiérový slovenský týždeň
Jednou z charakteristických čŕt Lidla sú jeho pravidelne sa opakujúce týždňové akciové ponuky, v rámci ktorých dáva do predaja potravinové výrobky typické pre určitú krajinu alebo región. Začiatkom októbra sa supermarket po prvý raz podujal na slovenský týždeň. „Zákazníci sa aj v ďalších týždňoch môžu tešiť na pravidelné akčné ponuky produktov od slovenských výrobcov,“ poznamenáva T. Bezák.
Nemecký diskont býva kritizovaný pre nízky podiel slovenských potravín. „Z nášho pohľadu sme zásadným spôsobom zvýšili podiel ponúkaných slovenských potravín, sme už niekde na úrovni 20 percent z celkového objemu predaja,“ povedal generálny riaditeľ Lidla Matúš Gála v rozhovore pre magazín Forbes.
Zdroj: Ivan Fleischer
Lidl sa tento rok dokonca spojil s nemeckou topmodelkou Heidi Klum. Po nedávnom uvedení prvej kolekcie oblečenia s jej rukopisom bude začiatkom decembra nasledovať druhá. Limitovaná predvianočná ponuka vyše troch desiatok produktov sa dostane do predaja súčasne vo všetkých 28 krajinách, kde Lidl pôsobí. K „vychytávkam“ kolekcie majú patriť zimný kabát z plyšu či šaty s flitrami.