Značky nealko nápojov Coca-Cola, Sprite či Fanta a ďalšie populárne produkty, ktoré zastrešuje americký gigant, chýbali v niektorých predajniach Lidla už v pondelok. „Neboli sme schopní pristúpiť na marketingovú stratégiu Lidla,“ citoval portál delocal.de hovorcu nemeckej pobočky Coca-Coly.
Jedna z najhodnotnejších svetových značiek sa po rozhodnutí reťazca vytratí z troch tisícov obchodov, ktoré Lidl v Nemecku prevádzkuje. Skôr, než diskont začal sťahovať Coca-Colu z pultov, znížil cenu 1,25 litrovej fľašky nápoja o desať centov. Americká firma ale nebola ochotná ísť nižšie s veľkoobchodnou cenou.
Krok Lidla je ďalším „výstrelom“ v ostrom cenovom boji s ostatnými diskontmi, najväčší konkurent je sieť Aldi. Časom sa môže ukázať, že šlo jednoducho o „trucpodnik“ reťazca. Podľa retailového experta Matthiasa Quecka zo spoločnosti Planet Retail je celkom reálne, že Coca-Cola sa o pár týždňov opäť objaví v regáloch Lidla.