Nemecký diskont dopredá zásoby jednorázových plastových produktov a následne ich plánuje nahradiť výrobkami z alternatívnych a recyklovateľných materiálov. Na ich vývoji pracuje so svojimi dodávateľmi.
„V oblasti nášho strategického postoja k plastom sledujeme jasný prístup, ktorý hovorí: nahradiť – obmedziť – recyklovať,“ hovorí konateľ Lidla za oblasť nákupu Martin Nagy.
Vylúčenie jednorázových plastov z ponuky súvisí so záväzkom reťazca obmedziť používanie plastov o pätinu do roku 2025. V rovnakom období chce dosiahnuť stopercentnú recyklovateľnosť plastových obalov svojich vlastných značiek.
Krátku životnosť v slovenských predajniach Lidla by mali mať tiež najtenšie igelitové tašky za deväť centov, ktoré reťazec už len dopredáva. Tvrdí, že ich vyradením z ponuky redukuje plastový odpad o 125 ton ročne. Namiesto jednorázových igelitiek rozširuje ponuku ekologických tašiek na viacnásobné použitie.
Diskusia o plastových obaloch
Podľa M. Nagya sa Lidl zamýšľa spolu s dodávateľmi tiež nad tým, ako redukovať plastové obaly. Diskutujú, pri ktorých výrobkoch sa dajú úplne odstrániť alebo nahradiť ekologickejšími alternatívami. „Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. Snažíme sa o to aj pri iných tovarových skupinách – napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie,“ približuje konateľ Lidla.
Nemecký diskont v súčasnosti prevádzkuje na Slovensku 132 predajní a tri logistické centrá. V minulom roku v krajine recykloval takmer osemsto ton plastov. Podľa výšky tržieb je Lidl druhým najväčším obchodníkom na Slovensku po Tescu. Spoločne s Kauflandom tvoria trojicu obchodných reťazcov s ročnými tržbami viac ako jedna miliarda eur.