Ročné tržby najväčšej európskej retailovej skupiny do konca februára 2019 stúpli o viac ako sedem percent na 104,3 miliardy eur. Podstatne výkonnejší bol diskont Lidl, ktorému vzrástli o takmer deväť percent na 81,2 miliardy eur. „Problémové dieťa“ Kaufland zvýšil tržby o zhruba jeden a pol percenta na 22,6 miliardy eur.
Dvoma tretinami prispela k vlaňajšiemu obratu tridsiatka zahraničných trhov, na ktorých pôsobia Lidl a Kaufland. Tržby v cudzine rástli o zhruba desatinu, v Nemecku poskočili „len“ o päť percent na 37 miliárd eur, píše magazín Spiegel.
Agentúra Reuters pripomína, že Lidl spoločne s odvekým diskontným rivalom Aldi už naplnili svoj expanzný potenciál na domácom trhu. Snažia sa preto rýchlo napredovať v zahraničí, osobitne v USA a Spojenom kráľovstve, kde ukrajujú z trhového koláča domácim konkurentom.
Nielen obchod, ale aj odpad
Skupina Schwarz v uplynulom roku investovala sedem a pol miliardy eur. Peniaze sa použili hlavne na otvorenie štyroch stoviek nových predajní a renováciu ďalších obchodov. V tomto roku nemá v úmysle poľaviť, plánuje zvýšenie obratu na zhruba 110 miliárd eur, uvádza denník Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).
Lidl prevádzkuje spolu viac ako 10 800 predajní na 29 trhoch,
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?