Samotný Lidl investuje do svojich 3200 predajní v Nemecku počas nasledujúcich piatich rokov viac ako 3 miliardy eur, povedal podľa agentúry Reuters šéf diskontného reťazca Sven Seidel nemeckému denníku.
Lidl a jeho nemecký konkurent Aldi lákajú zákazníkov na ponuku lacnejších produktov prevažne vlastných značiek, ktoré predávajú v relatívne strohých obchodných priestoroch s minimom personálu. Zatiaľ čo v Európe predstavuje rýchla expanzia oboch diskontov aj naďalej ohrozenie pre maloobchodné reťazce ako je Tesco alebo Carrefour, na domácom trhu v Nemecku strácajú podiel na trhu v prospech supermarketov.
Oba diskonty to núti k tomu, aby rozšírili ponuku o ďalší značkový tovar a čerstvé výrobky a zatraktívnili predajne pre zákazníkov, napísal Reuters.
Lidl, ktorý má sídlo v juhonemeckom meste Neckarsulm, v súčasnosti prevádzkuje viac ako ako 10 000 predajní v Európe. V roku 2018 by chcel nasledovať Aldi a vstúpiť na trh v Spojených štátoch.