Diskontný reťazec oslovil s výzvou Potravinársku komoru Slovenska (PKS) aj Slovenskú poľnohospodársku a potravinársku komoru (SPPK). Dodávatelia môžu svoju ponuku poslať priamo spoločnosti prostredníctvom formulára.
Zdroj: Lidl
Sťažnosti potravinárov
Slovenskí potravinári sa dlhodobo sťažujú, že obchodné reťazce na Slovensku, až na výnimky, uprednostňujú zahraničné potraviny pred domácimi a ich pozícia sa dokonca stále zhoršuje.
Podiel obratu slovenských potravín na celkovom obrate Lidla bol začiatkom tohto roka veľmi nízky. Podľa údajov, ktoré v minulosti zverejňovalo ministerstvo pôdohospodárstva, dosiahol pred rokom zhruba 16 percent.
Odvtedy sa však pohol vyššie. Podiel obratu z predaja potravín vyrobených na Slovensku na celkovom obrate z predaja všetkých potravín v Lidli stúpol v druhom polroku 2016 na 19,8 percenta.
Uprednostnia domáceho
Začiatkom októbra diskontný reťazec premiérovo uviedol novinku v rámci svojich obľúbených tematických týždňov – „Vyrobené na Slovensku“. Podobne od októbra ponúka Lidl pravidelne každý týždeň „Päť cenových hitov zo Slovenska“.
„Máme záujem ďalej rozširovať našu ponuku slovenských výrobkov, ktorých dodávatelia dokážu splniť naše požiadavky na kvalitu, kontinuitu dodávok a budú cenovo konkurencieschopní, tvrdí Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl zodpovedný za oblasť nákupu.
Ako dodáva, Lidl má svoj nákupný model nastavený tak, že v prípade dvoch identických ponúk uprednostní slovenského dodávateľa pred zahraničným.
Vývoz do zahraničia
Počet slovenských dodávateľov, s ktorými v súčasnosti diskontný reťazec spolupracuje, narástol za posledné sledované obdobie o 13 percent a momentálne ich je približne 150.
Podiel slovenských potravín na obrate diskontného reťazca sa v priebehu dvoch ostatne sledovaných období zvýšil o 25 percent, tvrdí spoločnosť s tým, že podporuje aj ich export do iných krajín.
V obchodnom roku 2016 (marec 2016 – február 2017) využilo celkovo 43 slovenských dodávateľov Lidlom ponúknutú možnosť umiestniť svoje produkty pod privátnymi značkami diskontu na pultoch predajní v desiatich európskych krajinách.
Celková hodnota takto vyvezeného tovaru bola 37,5 milióna eur. Slovenské firmy najviac exportovali do Česka, Maďarska, Litvy a Poľska, ich produkty sa však objavili napríklad aj v Nemecku, Chorvátsku či Slovinsku.