Pandémia koronavírusu zahrala do karát japonského automobilového koncernu Toyota Motor a jeho divízii Lexus. Luxusných rivalov z Nemecka – Mercedes-Benz a BMW – totiž brzdil nedostatok zásob vyvolaný koronakrízou.
Dodávky modelov značky Lexus na americký trh vzrástli v treťom štvrťroku medziročne o dve percentá na 75 300 vozidiel. V prípade Mercedesu poklesli o 9,4 percenta na 69 600 kusov a spoločnosť BMW zaznamenala pokles až o 16 percent, tiež na 69 600 kusov. Uviedla to agentúra Bloomberg, pričom skonštatovala, že Lexus za posledné desaťročie v USA dosiaľ ani raz nevyhral v súboji s luxusnými konkurentmi.
Odklon od sedanov
Aktuálne prvenstvo sa značke podarilo vďaka tomu, že pandémiu prekonáva lepšie ako nemeckí konkurenti. Najpredávanejšie bolo vozidlo typu SUV Lexus RX.
Zatiaľ čo sa pomer medzi úžitkovými vozidlami BMW a sedanmi v treťom štvrťroku zvýšil na 62,5 percent v prospech crossoveru X3, Mercedes ponúka nové kompaktné SUV, GLB a ďalšie upravené SUV, ktoré majú Američanom pomôcť posunúť sa od sedanov k ľahkým nákladným vozidlám.
Opatrne optimistický
Po vyrovnaní sa s nedostatkom zásob v júli a auguste malo BMW v septembri rekordný mesiac, keď sa doplnila ponuka vozidiel, uviedol podľa Bloombergu Bernhard Kuhnt, prezident spoločnosti BMW pre Severnú Ameriku. „Po zvyšok roka som opatrne optimistický, ale určite oveľa optimistickejší ako v marci.“
Čo sa týka dodávok Volkswagenu pre USA, tie v roku 2020 klesli o 22 percent. Najpredávanejšie SUV, model Q5, zaznamenalo v treťom štvrťroku pokles o 34 percent.