Väčšina svetových leteckých spoločností bola nútená takmer tri roky vynechať zo svojich leteckých plánov značnú časť Ázie. Dôvodom bola pandémia a s ňou súvisiace obmedzenia. Tie boli veľmi prísne a krajiny ako Čína, Hong Kong, Japonsko či Južná Kórea boli pre väčšinu turistov uzavreté. V súčasnosti zrušili opatrenia už takmer všetky krajiny a letecké spoločnosti sa postupne pripravujú na návrat do Ázie.

Dlhé lety a vysoké náklady na palivo

Škrt cez rozpočet im však robí vojna na Ukrajine. Rusko totiž uzavrelo svoj vzdušný priestor pre letecké spoločnosti z USA, Európy a Spojeného kráľovstva. Rusko je však z pohľadu leteckých spoločností veľmi dôležité, nakoľko so svojou dĺžkou viac ako deväťtisíc kilometrov je kľúčovým spojením medzi západom a východom, uvádza Bloomberg. Leteckým spoločnostiam dokáže trasa nad Ruskom ušetriť nielen čas, ale aj palivo.

Teraz sú letecké spoločnosti nútené lietať do Ázie cez obchádzky, čo pridá niekoľko hodín na už aj tak dlhej ceste a zároveň sa výrazne zvýšia náklady na palivo, ktoré predstavuje pre aerolinky najväčší náklad. Letecká spoločnosti Air France-KLM napríklad musí do Japonska cestovať cez Kazachstan a Mongolsko.

Ilustračný obrázok
Neprehliadnite

Rekordné leto lákalo Slovákov na pláže. Lacným letenkám údajne ešte neodzvonilo

Americká letecká spoločnosť Virgin Atlantic naopak lety do Hong Kongu úplne zrušila a letecká spoločnosť Finnair musí riešiť hneď niekoľko problémov, nakoľko dlhé roky budovala dopravný uzol medzi Áziou, Európou a Spojenými štátmi.

Fínske investície do ázijských turistov

Spoločnosť odhaduje, že vďaka novým trasám sa cesty do Ázie predĺžia o 15 až 40 percent. „Trvalo 20 rokov, kým sme vybudovali stratégiu pre ázijský trh,“ uviedol pre NY Times Topi Manner, výkonný riaditeľ leteckej spoločnosti Finnair. Vďaka letom cez Rusko boli lety z Ázie do Helsínk kratšie ako do ktoréhokoľvek iného európskeho hlavného mesta.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa