Ide o dcérsku spoločnosť Vuelingu, španielskeho lowcostu, ktorý sa na prelome rokov neúspešne uchádzal o kúpu toho, čo zostalo po krachu aerolínií Niki. Súťaž napokon vyhral Niki Lauda, ktorý začne z Viedne od júna lietať k moru pod značkou Laudamotion.
Španieli však necúvli. Priletia síce o dva týždne neskôr než N. Lauda, ponúknu však výrazne viac – až štrnásť cieľov, medzi nimi šesť španielskych miest a destinácie nielen prímorské. Anisec sa totiž chce orientovať aj na čoraz populárnejšiu mestskú turistiku za pamiatkami, kultúrou, gastronómiou a zábavou. Dokonca dvakrát denne chce lietať z Viedne do Barcelony, na milánsku Malpensu, londýnsky Gatwick a hlavné parížske letisko Charlesa de Gaulleho.
Nováčik bude lietať pod kódmi Vuelingu, ktorý patrí európskej megaskupine IAG, založenej spoločnosťami British Airways a španielskou Iberiou. Používať bude aj airbusy, ktorých má Vueling vyše sto a ročne nimi odvezie 28 miliónov cestujúcich.
Priestor, ktorý vlani uvoľnili skrachované spoločnosti Air Berlin a Niki, sa rýchle plní. Niektoré chýbajúce linky okamžite prevzal Eurowings, rakúska lowcostová dcéra nemeckej Lufthansy a európska lowcostová dvojka easyJet, ktorá z obáv pred brexitom počala vo Viedni vlastnú dcéru. Minulý mesiac sa zo Schwechatu začal rozlietavať maďarský Wizz Air a postupne avizuje na jeseň a budúcu jar aj linky, ktoré pred príchodom do Viedne nesľuboval.
Hlavné rakúske letisko zažije zrejme v najbližšom období finančne náročný tvrdý boj o cestujúcich. Wizz Air prichádza s najnižšími cenami, Laudamotion zasa posilňuje kapitálovým vstupom Ryanairu, ktorý chce prostredníctvom N. Laudu získať lukratívny trh vo Viedni a posilniť si aj vplyv na niektorých nemeckých letiskách i v Zürichu. Kým sám využíva zásadne boeingy, pre N. Laudu chce obstarať desiatky airbusov.