Fabrika na batérie nemeckého koncernu Volkswagen vo východnom bloku EÚ je na spadnutie. Vedenie skupiny svoje definitívne rozhodnutie už dokonca niekoľkokrát presunulo. 

Nový závod za štyri až šesť miliárd eur, ktorý by mohol zamestnať niekoľko tisíc pracovníkov aj v kvalifikovaných pozíciách, už viac ako dva roky od oznámenia zámeru hľadá svoju budúcu lokalitu. Tá by mohla byť prakticky v ktorejkoľvek krajiny Vyšehradskej štvorky.

Ale len dve z nich majú o takzvanú gigafabriku eminentný záujem. Teda mali by mať. Kým Česko je v lákaní novej investície, ktorá je pre krajinu zárukou prítomnosti automotive priemyslu v ďalších dekádach, maximálne akčné a verbuje investora vytrvalo už viac ako rok, slovenská strana má k tejto ponuke prístup školáka. Ten nevie, ako o podobný projekt usilovať, koho do rokovaní postaviť ani čo investorovi ponúkať.

Kým nový šéf rezortu hospodárstva Karel Hirman filozofuje o úspechu gigafabrík vo všeobecnosti, jeho český náprotivok, minister priemyslu Jozef Síkela, lomcuje sociálne siete statusmi o kľúčových rokovaniach a už takmer uzatváraní biznisu s Volkswagenom.

Biedne karty v hre

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa