Dohoda o prevzatí balíkovej vetvy konkurenčnej nemeckej skupiny Geis v Česku a na Slovensku sa zrodila ešte na jeseň minulého roka. Podpísaná bola v januári po tom, čo kúpu schválili protimonopolné úrady. Slovenskej pobočke francúzskej doručovateľskej skupiny DPDgroup sa integráciu prepravných kapacít podarilo dokončiť v čase mimoriadne silnej predvianočnej sezóny.
Koronakríza priniesla e-shopom hody, kuriéri „makajú“ aj 15 hodín denne
Pod značku DPD Slovensko prešlo deväť pobočiek a počet jej vozidiel, ktoré jazdia po celej krajine, sa zvýšil o 40 percent. To spoločnosti umožní spracovať väčšie množstvo zásielok a doručovať balíky rýchlejšie. „DPD kúpila prepravnú sieť na začiatku roka. Dnes môžem povedať, že sme nové kapacity úspešne začlenili do našej pôvodnej prepravnej siete tak, aby nám a našim zákazníkom slúžila efektívne,“ komentuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD na Slovensku.
Hodnotu transakcie spoločnosti nezverejnili. Balíkové aktivity však tvorili až 25 percent celkových tržieb skupiny Geis v Česku a na Slovensku. Zo segmentu doručovania balíkov sa však napriek jeho dynamickému rastu stiahla. Avizuje, že v tomto regióne sa plánuje sústrediť viac na firemných klientov cez svoje tradičné kľúčové aktivity v oblasti špedičných služieb, zmluvnej skladovej logistiky a leteckej a námornej prepravy.
Mimoriadny rok
Integrácia dvoch sietí do jedného celku prebehla rýchlo a bez problémov aj napriek zložitej situácii, ktorú spôsobila pandémia nového koronavírusu. „V súvislosti s pandémiou sa mnohé nákupy presunuli na internet a dopyt po prepravných službách sa už na jar výrazne zvýšil. Množstvo zásielok, prepravených cez našu sieť, sa blížilo k tomu, čo poznáme z predvianočného obdobia,“ hovorí P. Pavuk.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?