Pre firmy priniesol pandemický rok 2020 výzvy v mnohých ohľadoch a jednou z najväčších, ktorú všetky riešili, bolo, ako si udržať a pokiaľ možno aj zvýšiť priazeň zákazníkov. Ak chceli uspieť v novej realite, museli viac dbať na bezpečnosť, orientovať sa na nové technológie a online kanály predaja a včas a vhodne reagovať na zmenené spotrebiteľské správanie.

Digitálne kanály sa tak v uplynulom roku stali kriticky dôležitými a zrejme takými zostanú aj v najbližšej budúcnosti. Online nakupovanie, doručovanie domov či bezkontaktné platby sa stali bežnou súčasťou našich životov.

„Lovebrandom“ je online kníhkupectvo

Vyššie spomenuté atribúty úspechu do bodky naplnil víťaz rebríčka, ktorý vyplynul zo štúdie zákazníckej skúsenosti realizovanej spoločnosťou KPMG na Slovensku. Je ním kníhkupectvo Martinus, ktoré svoje prvenstvo obhájilo už tretí raz po sebe. V porovnaní s inými krajinami ide o skutočnú raritu, keď si prvenstvo na trhu dlhodobo drží práve kníhkupectvo.

„Kamenné kníhkupectvá sme proaktívne uzatvorili ešte pred platnosťou nariadení, aby sme ochránili zdravie našich kolegov a zákazníkov. Spustili sme tiež projekt Vydavateľský tringelt, prostredníctvom ktorého mohli zákazníci podporiť vybrané vydavateľstvá. Snažili sme sa propagovať menšie kníhkupectvá v okolí bydliska zákazníkov alebo služby verejných knižníc,“ približuje niektoré z opatrení a aktivít, ktorými Martinus reagoval na pandémiu, jeho marketingový manažér Juraj Šlesar.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa