Pivári a výrobcovia limonád v súčasnosti nezažívajú najlepšie obdobie. Potvrdzujú to aj najnovšie štatistické údaje za prvý polrok. Tie dnes verejnosti oznámila Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora.
Niektoré sektory dostali počas posledných šiestich mesiacov zásah. Najviac poklesli práve limonády a pivo. Potiahli však iné odvetvia a celkový počet zamestnancov sa znížil iba mierne.
Horké leto pre pivovarníkov
V porovnaní s rokom 2020 pracovalo vo výrobe piva a sladu 6,5 percenta ľudí menej. Ešte horšie sa darilo ďalšiemu segmentu. Oproti prvému polroku minulého roka stratilo prácu v odvetví minerálok a nealko nápojov takmer 15 percent zamestnancov. Práve tieto dva segmenty boli pred letom najviac zasiahnutou oblasťou v celom potravinárskom odvetví.
Minulá sezóna uvrhla pivovarníkov a celý segment horeca do nezávideniahodnej situácie. Tá svojou zotrvačnosťou pokračuje dodnes. To napriek relatívne silnej sezóne počas júla a augusta. Tá sa však v najnovších štatistikách ešte neprejavila.
Najnovšie čísla za august ešte nemajú sčítané a podčiarknuté ani samotní pivovarníci, pocitovo však cítia zásadné zlepšenie.
Slovenské pivo v kríze. Veľkým firmám lockdowny osekali zisky, malé sú v hlbokej strate
Dobrý úvod do sezóny potvrdzuje aj jeden z dvojice najväčších hráčov na slovenskom pivnom trhu Pilsner Urquell. Ten patrí do portfólia japonskej skupiny Asahi. „Počas júna sme v rámci celkových predaných objemov piva rástli až o 35 percent oproti vlaňajšku, pričom napredovalo čapované aj balené pivo,“ povedal pre TREND generálny riaditeľ Plzne Martin Grygařík.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?