Pivári a výrobcovia limonád v súčasnosti nezažívajú najlepšie obdobie. Potvrdzujú to aj najnovšie štatistické údaje za prvý polrok. Tie dnes verejnosti oznámila Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora.

Niektoré sektory dostali počas posledných šiestich mesiacov zásah. Najviac poklesli práve limonády a pivo. Potiahli však iné odvetvia a celkový počet zamestnancov sa znížil iba mierne.

Horké leto pre pivovarníkov

V porovnaní s rokom 2020 pracovalo vo výrobe piva a sladu 6,5 percenta ľudí menej. Ešte horšie sa darilo ďalšiemu segmentu. Oproti prvému polroku minulého roka stratilo prácu v odvetví minerálok a nealko nápojov takmer 15 percent zamestnancov. Práve tieto dva segmenty boli pred letom najviac zasiahnutou oblasťou v celom potravinárskom odvetví.

 Minulá sezóna uvrhla pivovarníkov a celý segment horeca do nezávideniahodnej situácie. Tá svojou zotrvačnosťou pokračuje dodnes. To napriek relatívne silnej sezóne počas júla a augusta. Tá sa však v najnovších štatistikách ešte neprejavila.

Najnovšie čísla za august ešte nemajú sčítané a podčiarknuté ani samotní pivovarníci, pocitovo však cítia zásadné zlepšenie.

V ramci Food festivalu na brastislavskom hrade vycapny Marek Schulz predviedol, ako sa spravne capuje pivo.
Neprehliadnite

Slovenské pivo v kríze. Veľkým firmám lockdowny osekali zisky, malé sú v hlbokej strate

Dobrý úvod do sezóny potvrdzuje aj jeden z dvojice najväčších hráčov na slovenskom pivnom trhu Pilsner Urquell. Ten patrí do portfólia japonskej skupiny Asahi. „Počas júna sme v rámci celkových predaných objemov piva rástli až o 35 percent oproti vlaňajšku, pričom napredovalo čapované aj balené pivo,“ povedal pre TREND generálny riaditeľ Plzne Martin Grygařík.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa