Potravinársky gigant Nestlé vstúpil do nového roka mimoriadne aktívne. Jednotka na trhu oznámila, že od americkej spoločnosti Kraft Foods odkúpi za 3,7 miliardy dolárov v hotovosti aktivity na poli mrazenej pizze v Severnej Amerike. Nestlé zároveň vylúčila, že by chcela podať ponuku na získanie britského výrobcu cukroviniek Cadbury, o ktorého sa uchádza práve Kraft.
Nestlé pritom len včera oznámila, že predala ďalších 52 percent akcií spoločnosti Alcon, svetovej jednotky starostlivosti o zrak, švajčiarskej firme Novartis. Za zvyšný podiel v Alcone zinkasuje Nestlé podľa internetového vydania denníka Wall Street Journal 28,1 miliardy dolárov a získa tak dostatok hotovosti na nové akvizície.
Nestlé si vďaka obchodu posilní pozíciu na trhu s mrazenou pizzou v USA , ktorý je podľa samotnej firmy s ročným obratom 37 miliárd dolárov najväčším trhom sveta. Vďaka značkám DiGiorno, Tombstone, California Pizza Kitchen, Jack's a Delissio sa Nestlé stane na tomto trhu jednotkou.
,,Mrazená pizza sa stane novým strategickým pilierom Nestlé v portfóliu aktivít v oblasti mrazených jedál na trhu USA a Kanady. Spoločnosť je už v regióne lídrom v oblasti hotových jedál,“ uviedla podľa agentúry Bloomberg Nestlé v tlačovom vyhlásení.
Švajčiarska firma odhaduje, že Kraft predal vlani v Severnej Amerike mrazenú pizzu za 2,1 miliardy dolárov, pričom dosiahol zisk pred úrokmi a zdanením vo výške 279 miliónov dolárov. Obchod by mal podľa Nestlé v nasledujúcich piatich rokov priniesť synergie v tržbách okolo 7 percent.
Foto na titulke - Flickr.com