Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) v tlačovej správe informoval, že kúpi od SOR Libchavy 127 nových autobusov. Na nákup si mestská firma vzala úver, ktorý začne splácať rok po dodávke posledného autobusu. Prvé by mali po Košiciach začať premávať na prelome rokov 2013 a 2014. „Výraznou obmenou vozového parku sa zvýši komfort a bezpečnosť dopravy pre obyvateľov,“ uviedol riaditeľ DPMK Juraj Hrehorčák.
TREND v júli upozorňoval, že súťažné podmienky pre dodávateľov, môže splniť zrejme len SOR Libchava a možno ešte Solaris. Verejné obstarávanie pre mesto robila firma Pro Tender, jej praktiky vyšetruje v inom prípade polícia.
Najväčším chytákom v tendri bola podmienka, že štyri druhy autobusov majú byť od jedného výrobcu. Väčšinu možných dodávateľov vyradila aj požiadavka, aby mal výrobca predaných minimálne päť elektrobusov. Presne toľko ich mal SOR Libchavy. Človek, ktorý tender písal, si nedal pozor a texty v podkladoch nápadne pripomínali materiály z webstránky českého výrobcu SOR Libchava. DPMK takto ušlo slovné spojenie „asichronní motor“.
DPMK tvrdí, že k priebehu tendra nemal žiadne námietky Úrad pre verejné obstarávania (ÚVO) a tak bol v poriadku. V elektronickej aukcii podľa hovorkyne Michaely Karaffovej súťažili dvaja – SOR Libchavy a spoločnosť Solaris. Tá predložila vyššiu cenovú ponuku – 29,3 milióna eur.
SOR Libchavy vlastnia cez Energeticko-prumyslový holding EP Industry skupina J&T a podnikateľ Daniel Křetinský. Značka SOR Libchavy uspela aj v Bratislave, kde má v spolupráci s ďalším českým výrobcom dodať za desiatky miliónov eur trolejbusy. Vyhrala až na druhýkrát, prvý tender ÚVO zrušil pre diskriminačné podmienky, ktoré mohli zvýhodňovať SOR Libchavy.