Najmä v Spojených štátoch ale ľudia hľadajú aj spojenie „corona beer vírus“ alebo „beer coronavirus“ a ako ukázal prieskum agentúry YouGov medzi dospelými, reálne sa tam znížila tiež ochota túto značku nakupovať.
Vplyvy spájanie piva Corona s obávaným koronavírusy sú výraznejšie v posledných dňoch, kedy sa nákaza rýchlo šíri aj mimo Číny, kde sa koronavírus vlani v decembri prvýkrát objavil.
Akcie nadnárodné spoločnosti Constellation Brands, ktorá pivo Corona vyváža z Mexika do USA, od začiatku týždňa klesli na burze v New Yorku zhruba o osem percent.
Corona, ktorá svoj názov odvodzuje od slnečnej koróny a s novým typom koronavírusy nemá nič spoločné, je v USA tretím najpopulárnejším pivom, ako ukazuje štatistika YouGov. Prvá je britský Guinness, druhý potom holandský Heineken, uviedla agentúra Bloomberg.
Dôvodom poklesu záujmu o nákup Corony ale môže byť aj fakt, že je toto pivo vnímané ako typický letný nápoj, najmä v súvislosti s dovolenkou na pláži, upozorňuje redaktor Graeme Bruce z YouGov. Predaj tohto piva preto podlieha značným sezónnym výkyvom.