Európska spoločnosť na doručovanie jedla Delivery Hero priniesla do slovenských miest foodpandu. Na jej čele stojí Filip Fingl, CEO českej firmy Dáme jídlo. Hovorí, že Slováci majú iné zvyklosti v nakupovaní ako Česi. V rámci donášky jedla máme vraj o niečo plnšie košíky. Cena priemernej objednávky u susedov sa pohybuje na úrovni 300 Kč, čo je približne 12 eur. Na Slovensku je to o 3 eurá viac.

Foodpanda sa okrem klasickej donášky jedla plánuje zamerať aj na dovoz potravín, drogérie či iného tovaru, ktorý zákazníkovi v domácnosti náhle chýba. „Predpokladať, kedy sa hodnota košíka zdvojnásobí a zákazník si na takéto objednávky zvykne, už čiastočne dokážem. Stále ide o akýsi start-up, ktorý staviame na zelenej lúke. Máme dáta a orientujeme sa v segmente,“ dodáva šéf Dámejídlo.cz a slovenskej foodpandy.

V rozhovore sa dozviete aj to
  • ako chce foodpanda na Slovensku zaujať zákazníka popri už existujúcej konkurencii 
  • ako bojujú s nedostatkom kuriérov
  • kedy plánujú zaradiť do portfólia doručovanie tovaru a jedla do „balíkomatov“
  • v čom chcú byť zaujímavejší ako silní hráči na slovenskom trhu

Prečo ste sa s foodpandou rozhodli vstúpiť na slovenský trh? Prichádzate ako štvrtý hráč, nebojíte sa?

Riziko to určite je. V Čechách sme ale dlhodobo jednotkou na trhu. Samozrejme, neberieme to tak, že aj na Slovensku sa automaticky zaradíme okamžite medzi prvých. Slovenský trh nám dáva zmysel. Ja vnímam Česko a Slovensko ako jeden trh, máme veľa spoločného a dokonca si myslím, že by bola škoda, keby sme slovenskému zákazníkovi neposkytli to, čo poskytujeme tomu českému. Asi to bude ťažký konkurenčný boj, ale na druhej strane, máme skúsenosti nielen z Česka, ale zo všetkých krajín, kde Delivery Hero pôsobí. Tie by mohli fungovať aj na Slovensku.

Malá krajina na tak veľa donášok – podobnú situáciu má už len Nemecko. Je to v poriadku?

Takých krajín je ešte trochu viac. Štyria hráči sú napríklad aj v Rumunsku, na Ukrajine a v Poľsku.

Minimálne tie posledné spomenuté sú oproti Slovensku veľké krajiny.

Beriem to ako realitu. Konkurenčný Wolt a Bolt poznáme z Českej republiky, s nimi nejakým spôsobom už vieme hrať. Uvidíme, čo prinesie Just Eat Takeway (spoločnosť kúpila slovenské Bistro.sk, pozn. redakcie). Ale na viacerých trhoch sme sa už s nimi úspešne popasovali.

Na Slovensku krvavý konkurenčný kúpeľ medzi donáškami nehrozí
Filip Fingl, šéf foodpandy

Ale áno, koncentrácia donáškových spoločností na slovenskom trhu je veľká. Nemecko ešte navyše patrí do inej skupiny. Tam pribudli aj nové americké spoločnosti. Myslím si, že za pár rokov nastane v tejto krajine jeden veľký krvavý kúpeľ.

Na Slovensku krvavý kúpeľ nehrozí?

Myslím, že nie. Nie je to také šialené. Ani investície do food delivery neboli v posledných rokoch na Slovensku také výrazné. Je tu na čom pracovať. Málo sa vysvetľovalo zákazníkom, aké sú výhody donášky jedla. Tu vidím medzery, ktoré môžeme pokryť.

Neprehliadnite

Šéf Woltu: Na znížené provízie reštauráciám pristúpiť nemôžeme, zruinovalo by nás to

Kto je pre foodpandu najväčším konkurentom? Bistro.sk je zatiaľ jednotkou.

Nepozerám sa na to takto. Wolt a Bolt, ako som povedal, poznáme. Bistro.sk je diskutabilné. Trh stále rastie, je obrovský, zaujímavý, ľudia chcú služby využívať, čo je dobre. My sa teraz musíme skonsolidovať a ponúknuť zákazníkovi čo najlepšiu službu. Ak mu ju poskytneme, zákazníka si nájdeme.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa