Action je nepotravinový diskont, ktorý pôsobí v siedmich krajinách. Celkovo má v Európe vyše 1 500 kamenných predajní, čistý zisk sa v roku 2018 pohyboval na úrovni 4,216 milióna eur. Tržby presiahli štyri miliardy.

Firmu založila dvojica Gerard Deen a Rob Wagemaker. Neskôr sa pridal Gerardov brat Boris Deen. Svoju firmu predali v roku 2011 britskej investičnej spoločnosti 3i za 130 miliónov eur.

Práve Briti sa rozhodli pre masívnu expanznú stratégiu a dostali firmu aj na zahraničné trhy. Z úspešnej no skromnej lokálnej firmy urobili nadnárodný reťazec. Denník Financial Times v novembri minulého roka uviedol, že pôvodná investícia sa 3i vrátila až 31-násobne.

Action používa model založený na stabilnej ponuke, ktorá je v menšine a neustálom obmieňaní zvyšku. Každý týždeň je do ponuky každej pobočky zaradených 150 nových produktov. Deväť z desiatich produktov má cenovku pod päť eur. Na predajniach sa objavujú papierenské produkty, hračky, domáce potreby, záhradné náradie či kozmetika.

V Česku na skúšku

Yvette Moll za značku Action TRENDU potvrdila, že do konca roka 2020 chcú otvoriť v Bratislave distribučné centrum. Má zásobovať 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa