V reakciách na viacero otázok TRENDU, ktoré s takýmto postupom pivovaru počítali ešte pred jeho oficiálnym potvrdením, slovenský Heineken tiež uviedol, že nealkoholické pivá vlani vykryli celých päť percent tuzemskej maloobchodnej spotreby piva. A to spotreba nealko piva v krajine už dlhšie stále rastie.
Aj na základe toho bolo vopred pravdepodobné, že minulotýždňový koniec nealka zverejnený cez video so samotným generálnym riaditeľom pivovaru Odinom Goedhartom bude iba začiatkom marketingovej kampane na rozbeh predaja nového náhradného nápoja.
Okrem toho nealko pivá s nulovým obsahom alkoholu už tunajší Heineken dlhšie primiešava aj do svojich nealkoholických radlerov.
Od Pita k nula-nulke
Novinka s obchodným názvom Zlatý Bažant 0,0 % je pritom podľa slovenského Heinekenu vyrobená metódou studenej, respektíve riadenej fermentácie, ktorú v hurbanovskom pivovare zdokonaľovali viac ako dva roky. Kvasenie pri tejto metóde prebieha pri veľmi nízkej teplote, vďaka ktorej kvasinky neprodukujú žiadny alkohol, výsledné pivo si však aj napriek tomu zachováva svoju pivnú chuť.
Zlatý Bažant 0,0 % je v poradí už pritom tretím nealko pivom z dielne hurbanovského podniku. Ešte za bývalého režimu sa tam vyrábal Pito Bažant. Zlatý Bažant Nealko ho nahradil v roku 1997. Po dvoch desaťročiach teraz nastupuje naozaj úplne nealkoholický Zlatý Bažant.