Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pod vedením nového generálneho riaditeľa Romana Koreňa plánuje pokračovať v opatreniach, ktoré jej majú priniesť lepšie hospodárske výsledky. Základná filozofia znie zvýšiť dopravné výkony, čo by prinieslo viac cestujúcich, vyššie tržby a menšiu jednotkovú požiadavku na štátny rozpočet. Spoločnosť pokračuje v obnove a modernizácii vozidlového parku a zvyšovaní pridanej hodnoty práce zamestnancov.
GRAF č. 1
Vlaňajší zisk ZSSK 10,6 milióna eur bol spôsobený predovšetkým rozpustením rezervy v sume 17 miliónov eur na vyhraný súdny spor. Inak by firma skončila v účtovnej strate. Zisk sa jej pritom podarilo dosiahnuť posledné tri roky.
GRAF č. 2
Železničná spoločnosť Slovensko neplánuje výraznejšie prepúšťať zamestnancov. Osobný dopravca pri zvýšených výkonoch projektuje redukciu do roku 2030 len o zhruba 0,2 percenta. Ľudí potrebuje.
GRAF č. 3
Takto by sa mohli vyvíjať v ZSSK platy zamestnancov za predpokladu, že bude rásť výkon dopravcu. Prehodnotenie ich odmeňovania má viesť k vyššej efektivite práce, ktorá sa prejaví aj na nižšej dotačnej závislosti ZSSK od štátu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?