Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pod vedením nového generálneho riaditeľa Romana Koreňa plánuje pokračovať v opatreniach, ktoré jej majú priniesť lepšie hospodárske výsledky. Základná filozofia znie zvýšiť dopravné výkony, čo by prinieslo viac cestujúcich, vyššie tržby a menšiu jednotkovú požiadavku na štátny rozpočet. Spoločnosť  pokračuje v obnove a modernizácii vozidlového parku a zvyšovaní pridanej hodnoty práce zamestnancov.   

GRAF č. 1

Vlaňajší zisk ZSSK 10,6 milióna eur bol spôsobený predovšetkým rozpustením rezervy v sume 17 miliónov eur na vyhraný súdny spor. Inak by firma skončila v účtovnej strate. Zisk sa jej pritom podarilo dosiahnuť posledné tri roky. 

GRAF č. 2

Železničná spoločnosť Slovensko neplánuje výraznejšie prepúšťať zamestnancov. Osobný dopravca pri zvýšených výkonoch projektuje redukciu do roku 2030 len o zhruba 0,2 percenta. Ľudí potrebuje.

GRAF č. 3

Takto by sa mohli vyvíjať v ZSSK platy zamestnancov za predpokladu, že bude rásť výkon dopravcu. Prehodnotenie ich odmeňovania má viesť k vyššej efektivite práce, ktorá sa prejaví aj na nižšej dotačnej závislosti ZSSK od štátu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa