Tento zisk je však podľa finančného riaditeľa skupiny Daniela Buryša v súlade s očakávaniami. „Predpokladáme, že výsledok za celý rok sa bude pohybovať na úrovni minulého roka, teda 40,7 milióna eur s možnou odchýlkou päť percent,“ dodal D. Buryš. Kofola sa aj na základe týchto predpokladov rozhodla investorom vyplatiť dividendy vo výške 156 miliónov českých korún (5,77 milióna eur).

Za medziročne zhoršeným výsledkom stoja podľa spoločnosti najmä výsledky z Poľska. „Poľský trh je stále pomerne fragmentovaný. Počet konkurenčných subjektov enormne tlačí na maržu. Cenová citlivosť konzumenta a jeho nároky na kvalitu sú úplne inde, než na čo sme zvyknutí na ostatných trhoch,“ tvrdí generálny riaditeľ spoločnosti HOOP Polska Jiří Vlasák.

Okrem razantného škrtania nákladov a optimalizácie marže v Poľsku Kofola v tomto roku investovala do zlepšenia produktovej ponuky a do marketingovej podpory. Ďalšie zmeny podľa novo nastavenej stratégie budú pokračovať aj v roku 2017.

Na českom a slovenskom trhu naopak skupina zaznamenala rast tržieb o päť percent. Ešte dynamickejší rast tržieb eviduje Kofola v adriatickom regióne, kde predaje medziročne stúpli o 12,4 percenta. Skupina navyše v septembri uzavrela zmluvu o kúpe spoločnosti Studenac, ktorá sa zaoberá výrobou minerálnych vôd. Akvizícia by mala byť dokončená do konca tohto roka.

Skupina Kofola je výrobca nealkoholických nápojov so šiestimi výrobnými závodmi na štyroch európskych trhoch. Celkovo skupina Kofola bez ruského podniku zamestnáva 2-tisíc ľudí.