Džúsy a ovocné nápoje tvoria 14 percent celkovej spotreby nealkoholických nápojov v Česku a na Slovensku. Tento rok medziročne táto kategória na českom trhu vzrástla o deväť percent, uviedol marketingový riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko Jiří Vlasák. Podľa generálneho riaditeľa firmy Jannisa Samarasa sa ponuka značiek, ktoré Kofola distribuuje, rozšíri zhruba dvojnásobne o približne sto položiek.

Ponuka Kofoly sa od januára rozrastie o džúsy, nektáre, nesýtené ovocné nápoje, ľadové čaje, ľadové kávy a izotonické nápoje značiek Rauch Happy Day, Ice tea, Bravo, Nativa, Cafemio, Isotonic či Yippy. Kofola získa právo distribuovať tieto značky do reštaurácií aj do maloobchodu a takzvaného impulzného predaja, kam sa radia napríklad benzínové pumpy.

„Rauch je jedna z najsilnejších značiek na európskom trhu s nápojmi,“ uviedol generálny riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko Jannis Samaras, podľa ktorého sa rakúska firma zaslúžila napríklad o rozmach kategórií ľadových čajov či ovocných štiav. Obe firmy majú podľa J. Sammarasa spoločné to, že kladú veľký dôraz na inovácie a lokálnost.

Nápojovej skupine Kofola v prvom polroku tohto roka klesli medziročne tržby o 4,5 percenta na 3,054 miliardy českých korún. Hrubá marža jej však vzrástla o 12,3 percenta na 1,114 miliardy korún. Pokles tržieb podľa zástupcov firmy spôsobila klesajúca spotreba nápojov najmä v Poľsku, ale aj tlak firmy na zvýšenie marže.