„Finančne to nevychádzalo a rozhodli sme sa, že nebudeme trieštiť sily a budeme sa venovať naplno nášmu reťazcu Ugo, ktorý, naopak, dobre rastie,“ povedal Forbesu generálny riaditeľ a spolumajiteľ spoločnosti Kofola Jannis Samaras.

Kofola pôvodne chcela s konceptom NaGrilu expandovať v Česku aj na Slovensku predovšetkým formou franšízingu, malo ísť o desiatky reštaurácií. „Ekonomické výsledky konceptu v súčasnej chvíli nezodpovedajú nášmu ambicióznemu očakávaniu. Ďalší rozvoj by si vyžadoval našu stopercentnú pozornosť, ktorú však s ohľadom na plnú koncentráciu na sieť Ugo, v ktorej vidíme veľký potenciál, nie sme schopní venovať,“ uviedla hovorkyňa Kofoly Jaroslava Musilová.

Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov v Európe. Má sedem výrobných závodov v Česku, Poľsku, na Slovensku, v Slovinsku a Chorvátsku a zamestnáva viac ako 2 100 ľudí, z toho asi 700 v Česku.

K výrobkom firmy patria popri Kofole ovocné nápoje a sirupy Jupí, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic alebo Citro Cola. V posledných dvoch rokoch skupina Kofola kúpila dvoch výrobcov minerálnych vôd – slovinskú spoločnosť Radenska a chorvátsky Studenac.