Za deväť mesiacov Kofola v Česku a na Slovensku medziročne získala o 3,6 percent viac. Firme sa darilo i v Adriatickom regióne, kde jej tržby vzrástli o 23,7 percent. Spoločnosť o tom informovala v tlačovej správe.

Tržby rastú, zisk klesá

Aj napriek dobrým číslam skupina Kofola zaznamenala od začiatku roka celkové tržby nižšie o 1,3 percent. Kofola zatiaľ za deväť mesiacov vykazuje aj nižší prevádzkový zisk, a to o 17,1 percent.

Spoločnosť za tým vidí prebiehajúci boj o vyššie marže na poľskom trhu a vysokú cenu cukru.

„Celkové medziročné tržby Kofoly bez započítania poľského trhu narástli o 8,4 percent. Máme veľkú radosť z Adriatického regiónu, kde sa nám silne zhodnocujú úspešné akvizície v Slovinsku a v Chorvátsku.

Dlhodobo sa nám darí na československom trhu, ktorý vytvára viac než dve tretiny skupinového profitu. V Poľsku investujeme do vlastných značiek a znižujeme závislosť na privátnych značkách,“ uviedol finančný riaditeľ skupiny Kofola Daniel Buryš.

Bodujú najmä Rajec, Rauch a Vinea

Na československom trhu sa firme darilo predovšetkým zásluhou značiek Rajec, Rauch a Vinea. Očakávanie spoločnosti splnila aj značka freshbarov a salatérií UGO, ktorá prostredníctvom svojich 82 pobočiek navýšila tržby o viac než tretinu.

Na poľskom trhu sa Kofole podarilo uzavrieť dohodu s majiteľom ľadových čajov Nestea, spoločnosťou Nestlé S.A. Od roku 2018 to bude práve skupina Kofola, ktorá bude tieto nápoje na poľský trh distribuovať.

Skupina Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov so siedmimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch, celkovo skupina Kofola zamestnáva viac ako 2,1-tisíc ľudí (bez ruského podniku).