Proti najpredávanejšej dojčenskej vode na slovenskom trhu - Lucke - patriacej do impéria veľkopodnikateľa Ivana Kmotríka sa postaví nový silný súper. Kofola, jeden z najväčších stredoeurópskych producentov nealkoholických nápojov, ide tento rok so svojou zavedenou značkou vôd Rajec do nového segmentu dojčenských vôd. Najvýznamnejší spolumajitelia Kofoly z česko-gréckej rodiny Samarasovcov tak opäť potvrdzujú, že inovácie považujú za jednu zo svojich najúčinnejších zbraní pre rast na trhu.

Kofola vstupuje do biznisu s dojčenskými vodami aj preto, že na Slovensku ani v Česku zatiaľ nemajú až také silné postavenie, a firma stavia na postupný rast ich spotreby. Marketingový riaditeľ Kofoly Jiří Vlasák spresňuje, že zo všetkých neochutených vôd predávaných na Slovensku, tvoria dojčenské vody len niečo viac ako sedem percent. V susednom Česku je ich podiel ani nie 2,5-percentný.

Kofola použije na nové dojčenské vody značku Rajec, pretože v posledných rokoch ide o jednu z jej najdynamickejšie rastúcich značiek. Rajec bol pritom vyvinutý v dcérskom závode Kofoly v Rajeckej Lesnej. No okrem Slovenska si táto značka ochutených i neochutených vôd získala významné pozície aj v Česku.

Na Slovensku sa bude musieť nový dojčenský Rajec postaviť proti jednoznačnému lídrovi na trhu – značke Lucka. Tú plní podnik Vodax zo skupiny Grafobal Group I. Kmotríka v Lúke pri Piešťanoch.

Dojčenský Rajec má byť podľa predstáv Kofoly jej veľkým tohtoročným tromfom na zachovanie rastu tržieb. Vlani firme tržby za predaj jej výrobkov medziročne vzrástli o 4,5 percenta na 323 miliónov eur. Jej zisk bez dane, amortizácie a odpisov EBITDA podrástol o vyše 13 percent na skoro 33 miliónov eur. Napriek rastu cien surovín sa Kofole podľa jej generálneho riaditeľa Jannisa Samarasa darilo hlavne vďaka efektívnemu riadeniu nákladov a aj vďaka inováciám. Rovnako sa bude firma správať aj v tomto roku.

Kofola sa popasuje s Kmotríkom o dojčatá

Zdroj: Archív Trend

Ilustračné foto - Pavel Danko