Rozhodne však nejde o správu, ktorá by mohla predznamenať pribrzdenie Kofoly. Skôr naopak. Samarasovci môžu teraz rásť ešte dynamickejšie. A to z viacerých dôvodov.
Predajom firma Hoop získala Kofola ďalších zhruba 13 miliónov eur na nové akvizície či rozširovanie ostatných podnikov. Navyše bola poľská firma už dlhšie jedinou problémovou divíziou Kofoly. V posledných rokoch jej tržby padali medziročne o 20 až 30 percent.
Naopak, na Slovensku a v Česku, sa Kofole darilo. Výsledky za vlaňajšok ukazujú, že na domácich trhoch rástla o vyše sedem percent. A o viac ako dva a pol percenta jej vlani podrástli aj tržby na jej najmladšom trhu – na Balkáne, kde je etablovaná najmä cez slovinskú Radensku a chorvátsky Studenac.
Odhodená zaťaž
V zásade sa dá povedať, že Hoop bol pre Kofolu záťažou, ktorá ju manažérsky vyťažovala, no výsledky tejto snahy boli skôr kontraproduktívne. Hoop neprispieval ku konečným profitom Kofoly. Skôr ich orezával.
Teraz sa bude môcť firma sústrediť na nové perspektívnejšie projekty. „Odpredaj Hoopu nám umožní sústrediť náš čas i energiu na
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?