Kofola ČeskoSlovensko tým posilňuje svoju pozíciu v adriatickom regióne. Generálny riaditeľ Kofoly Jannnis Samaras uviedol, že dohoda predstavuje dôležitý krok v raste skupiny.
„Značka Studenac predstavuje všetko, čo u značiek hľadáme. Teda bohatú históriu a zákazníkov so silnou emočnou väzbou na značku. Studenac teraz potrebuje zásadnú obnovu a to je niečo, čo vieme veľmi dobre,“ uviedol Samaras.
Studenac bude patriť do slovinskej skupiny Radenska, ktorú Kofola získala vlani. Okrem rovnomennej minerálnej vody sa portfólium rozšíri o pramenitú vodu Studena a sirupy Lero.
Musilová uviedla, že po odkúpení nápojovej divízie na konci roku 2016 sa Podravka sústredí na rozvoj svojho potravinového a farmaceutického portfólia.
Spolu s novým majiteľom Studenacu sa ale zasadí o to, aby vo firme pokračovala výroba a boli zaistené pracovné miesta tak, ako stanovuje kolektívna zmluva.
Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov. Má šesť výrobných závodov v Česku, Poľsku, na Slovensku a v Slovinsku a zamestnáva 2-tisíc ľudí.
K výrobkom firmy patria okrem Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic alebo Citro Cola. V licencii Kofola vyrába a distribuuje nápoje RC Cola a Orangina.
Väčšinovým vlastníkom je spoločnosť KSM Investment patriaca rodine Samarasovcov, ktorú navonok zastupuje predovšetkým predseda predstavenstva Jannis Samaras.
Vlani dosiahla Kofola tržby 7,19 miliardy českých korún, teda približne 266 miliónov eur (medziročne o 14,6 percenta viac) a prevádzkový zisk 589 miliónov korún, v prepočte asi 22 miliónov eur (o 33,1 percenta viac).