Výrobca nealko nápojov Kofola kúpil rodinnú firmu UGO juice s pätnástimi barmi, ktoré ponúkajú čerstvo vylisovanú šťavu. Kofola získala 75-percentný podiel, štvrtinu si nechal riaditeľ firmy UGO juice Marek Farník. Napísal to český denník Mladá fronta Dnes. Výrobu ovocných a zeleninových štiav Kofola spustila aj na linkách. Cenu transakcie firmy neuviedli.
V Česku UGO juice prevádzkuje 12 barov, na Slovensku tri. Bary, ktorých zisk v poslednom roku dosiahol 1,4 milióna českých korún (približne 55-tisíc eur), M. Farník podľa denníka predáva, aby ďalej rástli pod silnou značkou.
Denník uviedol, že jednu z najstarších sietí fresh barov čaká po vstupe Kofoly vizuálna premena a ďalšia expanzia vo veľkých mestách. Základom rastu zostanú franšízy. Podľa Martina Klofandu, ktorý má v Kofole značku UGO na starosti, by počet barov v budúcnosti mohol dosiahnuť desiatky.
Skupina Kofola zamestnáva vyše 2 000 ľudí, na Slovensku z toho približne 400. Zamestnanci pracujú v siedmich výrobných závodoch, z ktorých dva sú v Česku, jeden na Slovensku, tri v Poľsku a jeden v Rusku. Medzi jej najvýznamnejšie značky patrí Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík alebo Paola.
Zdroj: Maňo Štrauch
Ilustračné foto - Maňo Štrauch