Do kín v prvom tohtoročnom štvrťroku zavítalo bezmála 1,16 milióna ľudí. To v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje nárast až o 47 percent.

„Slovenský divák chodí do kina rád a stále častejšie. Neprekvapí pritom, že české komédie a animované rozprávky už tradične obsadili tie najvyššie priečky v rebríčkoch úspešnosti,“ uviedli distribútori.

Najúspešnejším filmom v slovenských kinách z hľadiska návštevnosti a tržieb bol v úvode roka film režiséra Roberta Sedláčka a scenáristu Bolka Polívku s názvom Dědictví aneb Kurvaseneříká. Pokračovanie osudov hlavného hrdinu komédie režisérky Věry Chytilovej Dědictví aneb Kurvahošigutntag z roku 1992 zaujalo Slovákov viac ako snímka z prostredia finančníkov Vlk z Wall Street či animovaný Lego príbeh, ktoré skončili na druhom a treťom mieste.

Vyšší počet návštevníkov sa odrazil aj na príjmoch prevádzkovateľov kinosál. Tržby kín vzrástli v prvom tohtoročnom štvrťroku o 44 percent na 5,8 milióna eur.

Slovenské kiná zaznamenali stúpajúci záujem divákov už vlani. V prvom vlaňajšom štvrťroku návštevnosť stúpla o šestinu. Za celý minulý rok sa zvýšila o 7,7 percenta na 3,7 milióna divákov, čo znamenalo prvý nárast od roku 2009.

Napriek tomu do kín chodí oveľa menej ľudí ako v 90. rokoch. Napríklad v roku 1993 návštevnosť kín v krajine dosiahla takmer deväť miliónov ľudí.