Najväčší svetový výrobca cereálií Kellogg kupuje od Procter & Gamble (P&G) výrobcu zemiakových lupienkov Pringles sa 2,7 miliardy dolárov. P&G pri zverejnení výsledkov za rok 2011 vyhlásil, že sa bude postupne zbavovať okrajových aktivít a práve predaj výrobcu zemiakových lupienkov znamená jeho odchod z potravinárskeho biznisu.

P&G pôvodne v apríli minulého roka uzavrel dohodu o predaji značky Pringles so spoločnosťou Diamond Foods. Z tejto dohody však zišlo, keď sa objavili podozrenia z nekalých účtovných praktík, ktoré vyústili do výmeny šéfa a finančného riaditeľa firmy. P&G následne začal hľadať iného záujemcu.

Kellogg sa touto transakciou zaradí na druhé miesto na svete vo výrobe a predaji slaných pochutín. Prvá priečka patrí PepsiCo. Zaradením Pringles do svojho portfólia sa veľkosť Kelloggu v odvetví pochutín takmer strojnásobí a z pohľadu výnosov bude mať rovnaké postavenie ako jej primárna oblasť podnikania – cereálie.

Jack Russo, analytik spoločnosti Edward Jones pre agentúru Reuters uviedol, že pre Kellogg je diverzifikácia správnym krokom. Transakciu považuje za výhru pre obe strany. Procter & Gamble sa môže sústrediť na hlavnú časť svojho podnikania, Kellogg na druhej strane získa ďalší zdroj ziskov.

V súvislosti s nejasnou budúcnosťou Diamond Foods sa vynárajú otázky, či sa Kellogg nezameria aj na značky z jej portfólia. To však šéf kupujúcej firmy John Bryant odmietol komentovať.

Pringles je v súčasnosti štvrtou najsilnejšou značku na trhu slaných pochutín na svete. Podľa údajov prieskumnej agentúry Euromonitor International ovláda 2,3 percenta trhu.

Kellogg zaplatí za Pringles 2,7 miliardy dolárov

Ilustračné foto - SITA / AP