Primark má všetky predpoklady na pokračujúcu európsku expanziu. Svoj vstup na slovenský trh avizoval už viackrát, naposledy to bolo v v prvom kvartáli tohto roka.

Írsky reťazec tvorí maloobchodnú divíziu spoločnosti ABF (Associated British Foods) sídliacej v Londýne a je jej dcérskou spoločnosťou. Zaujímavosťou je, že vo svojej vlasti sa volá Penneys a prvú predajňu, ktorá je mimochodom stále v prevádzke, otvoril v Dubline v roku 1969. Globálne známa značka Primark sa zrodila v sedemdesiatych rokoch pri expanzii Penneys do Británie – v tom čase tam totiž pôsobila spoločnosť s podobným názvom, čo si vyžadovalo zmenu.

Za popularitou Primarku stojí lacný tovar, pričom ťažisko jeho sortimentu tvorí oblečenie. Okrem neho predáva kozmetické produkty či domáce potreby. Odevné modely predajcu nepodliehajú zložitému dizajnovaniu, predajca si zvolil inú cestu a jednoduchým dizajnom cieli priamo na zákazníka. Tento koncept sa zvykne označovať ako fast fashion, generuje veľké množstvo produktov a rýchly obrat.

Podľa analytičky 365 banky Jany Glasovej profitujú predajcovia fast fashion vo všeobecnosti z množstva zákazníkov a predaných produktov. „Tomu býva prispôsobená aj ich výroba a stratégia, zväčša využívajú lacnejšie zdroje, lacnejšiu pracovnú silu, lacnejšie materiály a dizajny, aby dokázali tovar vyrobiť pri nižších výrobných nákladoch a teda predávať za nižšie ceny,“ hovorí J. Glasová.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa