Najväčšie slovenské nákupné centrum je bez klasických potravín od začiatku októbra, keď v ňom skončila dočasná prevádzka samoobsluhy Delia. Jej predajňa s plochou 165 štvorcových metrov bola od marca prechodným riešením, ktoré aspoň čiastočne prekrývalo obdobie výpadku hypermarketu.
Rekonštrukcia priestorov po Hypernove sa rozbehla začiatkom tohto roka. Zostalo po nej neobsadených zhruba 13 500 štvorcových metrov. Zákazníci Kauflandu budú mať k dispozícii predajnú plochu s veľkosťou približne 3 500 štvorcov. Na časti uvoľneného priestoru v Avione vzniknú nové gastroprevádzky, hracie zóny a predajne módnych značiek.
Predajňa Kauflandu v Avione bude spadať pod nový koncept reťazca. K lepšiemu komfortu zákazníkov by mali podľa skorších informácií prispieť malé košíky a tucet samoobslužných pokladní.
V Avione pôjde v poradí o 65. prevádzku Kauflandu na Slovensku, vznikne v nej zhruba 150 pracovných miest. Naposledy predajca otváral tento mesiac svoj druhý obchod v Poprade.
Súrodenci v nákupných centrách
Kaufland už má skúsenosti s predajňou v nákupnom centre, premiérovú prevádzku otvoril v roku 2004 v košickej Galérii. Do nákupného centra nedávno po prvý raz zamieril už aj sesterský diskont Lidl, ktorý sa nasťahoval do košického obchodného centra Cassovia. Krátko po jeho štarte v ňom zatvoril hypermarket Carrefour - pod touto značkou tak zostali na Slovensku už len posledné dve predajne v Bratislave.
Predajňa Lidl v OC Cassovia Zdroj: Lidl
V uplynulom hospodárskom roku do konca februára Kaufland zvýšil tržby medziročne o osem percent tesne nad jednu miliardu eur. Čistý zisk mu stúpol o päť miliónov eur na 45,3 milióna eur.
Kaufland patrí do nemeckej skupiny Schwarz. Prevádzkuje viac ako 1 260 samoobslužných obchodných domov na domácom nemeckom trhu, v Česku, Poľsku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku. V súčasnosti pripravuje expanziu do Austrálie. Sesterský Lidl zasa vstúpil tento rok na trh v Spojených štátoch.