Cieľom je podľa R. Sachta lepšie využívať kapacity jednotlivých závodov a synergie medzi nimi. Karosérie pre Bentley Bentayga sa vyrábali v novej karosárni, ktorú Volkswagen otvoril v júni minulého roku. Investícia za 600 miliónov eur bola najväčšou v histórii tunajšej fabriky a priniesla najmodernejšie technológie vrátane tisícky robotov.
SUV od Lamborghini
Dopyt po najdrahšom SUV na svete s cenovkou okolo 200-tisíc eur však vysoko prekonal očakávania britskej značky. V decembri preto musela automobilka navýšiť produkciu v domácom závode v anglickom Crewe. Namiesto pôvodne odhadovaných 3 600 kusov Bentley pre tento rok nastavil výrobu na 5,5-tisíca vozidiel. Ako pre portál Automotive News Europe uviedol v marci šéf značky Wolfgang Duerheimer, Bentley má objednávky celkovo už od desaťtisíc záujemcov.
Pre bratislavský Volkswagen však ide v podstate o zanedbateľné číslo, keďže ročne vyprodukuje takmer 400-tisíc vozidiel vrátane karosérií. Dôvodom tak bude zrejme využitie kapacít nemeckého závodu v Zwickau. Ten vyrába okrem Golfu a Passatu aj karosérie pre Bentley Continental a Volkswagen Phaeton. Výroba druhého modelu skončila v marci tohto roku.
V prípade slovenského závodu v Devínskej Novej Vsi tak zostáva otázkou, či sem koncern umiestni kompletnú výrobu karosérie pre chystané SUV od talianskej značky Lamborghini. Doteraz sa to zdalo ako jasná voľba. S odchodom produkcie časti karosérie Bentley Bentayga sa situácia skomplikovala. Minimálne podlahová platforma a náprava by sa v Bratislave mohli vyrábať, keďže SUV od Lamborghini zdieľa rovnakú platformu MLB ako nová Q7 a Bentayga. Zatiaľ podľa R. Sachta nepadlo definitívne rozhodnutie.
Rekordný rok pre slovenský Volkswagen
Slovenský Volkswagen informoval aj o výsledkoch za uplynulý rok. Kvôli emisnému škandálu nemeckého koncernu sa však termín musel presúvať až na máj, keďže tunajšia dcéra čakala na finálne výsledky celej skupiny. Tie boli zverejnené len koncom apríla.
Volkswagen Slovakia vyrobil vlani 397 458 vozidiel, čo je o takmer tri tisícky viac ako v predošlom roku. SUV tvorili 56 percent produkcie a mestské vozidlá radu New Small Family zvyšných 44 percent. Fabrike sa podarilo zvýšiť výrobu aj napriek nábehu novej generácie Audi Q7, ku ktorej pridali v Bratislave aj hybridný model e-tron. V tomto roku pribudne produkcia novej generácie Volkswagen up! ako aj vysokovýkonnej verzie Audi SQ7 s výkonom 435 koní.
Najväčším exportným trhom bolo vlani Nemecko, kam smerovalo takmer štyridsať percent výroby. Na druhom mieste skončili USA s 13-percentným podielom a za nimi Čína s desiatimi percentami. Bratislavský závod vyprodukoval viac ako 262-tisíc prevodoviek. Výroba komponentov v martinskom závode vzrástla o štyri percentá a dosiahla historický rekord 36,4 milióna kusov.
Masívne investície
Najväčšia slovenská automobilka v minulom roku masívne investovala predovšetkým do výstavby nových prevádzok. Medziročne sa objem investícii zvýšil o takmer osemdesiat percent na rekordných viac ako štyristo miliónov eur. Pre športové SUV Porsche Cayenne stavia Volkswagen v Bratislave novú karosáreň za päťsto miliónov eur ako aj novú montážnu halu za tristo miliónov eur.
Slovenský Volkswagen vlani po prvý krát v histórii prekonal hranicu 10-tisíc zamestnancov, keď pribral tisícku nových ľudí a ich počet tak dosiahol rekordných 10,800 zamestnancov. Historické tabuľky prepisovala firma aj vo finančnej oblasti. Obrat spoločnosti totiž medziročne vzrástol o sedemnásť percent na 7,2 miliardy eur. Zisk pred zdanením stúpol o deväť percent na 213 miliónov eur. Export dosiahol 7,1 miliardy eur.
Objem nákupu komponentov pre produkciu vozidiel, prevodoviek a komponentov dosiahol v minulom roku úroveň 5,8 miliardy eur. Najvyšší podiel, takmer 35 percent, tvorili dodávky dielov zo Slovenska, čo vo finančnom vyjadrení predstavuje dve miliardy eur. Nasledovali dodávky z Nemecka a Maďarska.