Ako posledný akvizíciu tento týždeň odobril český Úrad na ochranu hospodárskej súťaže (ÚOHS). Firma KMV o sebe teraz tvrdí, že je najväčším distribútorom nealkoholických nápojov v strednej Európe. Spoločnosť so značkami ako Mattoni, Magnesia, Aquila, Poděbradka a ďalšími má teraz celkom 11 podnikov, z toho sedem v Česku, a zamestnáva 2400 zamestnancov.

„Akvizícia bude formálne dokončená v nasledujúcich mesiacoch,“ uviedol majiteľ KMV Alessandro Pasquale. S tým by mala prísť na rad aj nová stratégia pre spoločný podnik. Prevzatím pobočiek PepsiCo získali KMV tri firmy, ktoré majú spolu zhruba 900 zamestnancov a dva výrobné závody. Cenu ani jedna strana nezverejnila.

KMV na kúpu aktivít PepsiCo využila úverové financovanie bánk ČSOB, Českej sporiteľne a Európskej banky pre obnovu a rozvoj. K doterajšej orientácii predovšetkým na segment vôd pribudne KMV niekoľko značiek, ako sú Pepsi, Mirinda, 7Up, ale tiež značka slaných pochutín Lay's. KMV už niekoľko rokov distribuuje portfólio PepsiCo aj v Bulharsku.