Firmu známu najmä vďaka veselým ponožkám prišiel koncom vlaňajška pred krachom zachrániť Ján Cifra, ktorý na pozícii CEO vystriedal majiteľa Jaroslava Chrapka. Firma sa totiž musela vysporiadať s vysokými dlhmi. Začiatkom roka veritelia spoločnosti schválili päťročný reštrukturalizačný plán a firme sa podarilo získať aj investorov. Dedoles sa tak dostal k desiatim miliónom eur.

Zmena biznisového modelu

Prvú investičnú tranžu vo výške piatich miliónov eur má už firma na účte. Podľa J. Cifru to bolo veľmi dôležité, nakoľko Dedoles potreboval financie na nákup tovaru. „Trochu sme museli zmeniť biznisový model. Kľúčový rozdiel je v tom, že Dedoles bol posledné roky zameraný na rast do takej miery, že jednotková ekonomika už nebola profitabilná,“ povedal pre TREND J. Cifra.

Dedoles tiež musel ubrať z investícií do marketingu či výpredajových akcií. Tie síce stále robí, no snaží sa o lepšiu efektivitu a cielenie. V roku 2021 minul Dedoles takmer 40 percent z obratu na marketing, čo nebolo profitabilné. V súčasnosti výdavky na marketing tvoria približne 25 až 28 percent z obratu.

„Obratovo budeme menší ako vlani. Minulý rok boli hlavne výpredaje, gigantická strata a len otáčanie tovaru na hotovosť, aby sa firma vyhla situácii, ktorá nakoniec aj tak nastala. Tento rok je však náročný v tom, že makroekonomická situácia je výrazne horšia ako vlani,“ vysvetľuje J. Cifra. Podľa neho však bude za tento rok firma profitabilná a jej ambíciou je byť v EBITDA zisku.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa